Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2814 ggr
Tobias123
0

Min kanin krafsar & biter

Hej!!

Har en kaninhona som är ca 1 år gammal hon är snäll och biter inte mig eller så men hon krafsar i hörnen på sin bur och i hörnen i lägenhet. Hon krafsar som sagt i hörnen först och sen biter hon i väggarna tex så krafsa hon först och bet sen av en bit tapet och sen har hon gjort likadant i badrummet och börjat bita på väggarna i hörnen bara och jag undrar ifall någon av er vet vad det kan bero på om det nåt man kan göra?

Hon är somsagt annars jättesnäll och social och har aldrig bitit mig och krafsar aldrig i säng,soffa eller så utan bara i hörnen

Hoppas ni fattar vad jag menar

Mvh Tobias

dermot
0

Hon är nog en sådan som tycker om att gräva. Mina gör så när de letar rötter t.ex. Glad

Har du möjlighet att ha henne ute i Hage så hon kan gräva? Eller kan du ställa in en låda med jord/sand?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Fridaaaa
0

Hon kanske behöver fler grävmöjligheter eller är uttråkad?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tussen12
0

Att hon biter kanske beror på att hon behöver pinnar att gnaga på? Har du pinnar till henne?

Äppelträdsgrenar ÄLSKAr mina små

Som sagt kanske du kan årna en Hage utomhus?Men duu får bara sätta ut henne när det är varmt!

Eller kankse en låda med jord i buren ;D

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Tobias123
0

Hon har en vitaminsten och hon har förut haft träbitar att gnaga på men dom tyckte hon inte riktigt om men kanske skulle ge henne en äppelträdsgren

Fridaaaa
0

#4 Vitaminstenen kan du ta bort, det behöver dem inte ha.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.