(S) Dvärgvädurs hanar, normalpälsad SB RB & Satin
Jag har beslutat mig för att lägga min uppfödning på is i något/några år då jag har en liten sexton månaders son och en till liten på väg. Jag vill att mina kaniner ska ha det lika bra som de hittills har haft det men jag lär inte ha samma tid framöver.
Därför sätter jag nu ut annons på mina älsklingar. Jag är väldigt noga med var de hamnar, de står mig väldigt nära.
Först ut:
Namn: Sunnerstas Blomma
Född: 5/4 2010
Färg: Gul/brun japanwienertecknad, blå ögon.
Pälstyp: Normal Satin och Rexanlag
Blomma är som en nalle, jättesnäll! Springer fram när man öppnar burdörren för att få mat och kel, älskar att vara ute i hagen och springa. Han är som en liten gentleman när han är med honor, väldigt försiktig och pussar och gosar med honorna. Har inte haft några problem med att ha honom med honor just för att han inte alls är så på som hanar kan vara. Han lämnar jättefina ungar med bra öron och fina knubbiga huvuden. Men han skulle även passa som kelkanin då han är så otroligt snäll!
Pris för Blomma: 600:-
Namn: Sunnerstas Bulle
Född: 15/4 2011
Färg: Svart wienertecknad
Pälstyp: Satin med rexanlag
Bulle är lite mer reserverad än Blomma men även han är otroligt snäll, bara lite mer försiktig. Han fullkomligt älskar när han får vara ute och skutta. Han är lite mer på vad gäller honorna men han är ju ung fortfarande ;) Bulle har inga öron då hans mamma bet av dem när han var någon dag gammal. Han hörsel är inte påverkad av det och det är inget han lider alls av, det gör bara att han ser ut som ett marsvin…Både hans mamma och pappa har bra öron som ligger ned och även de syskon han har.
Bulle skulle även han passa både i Avel och som kelkanin.
Pris för Bulle 700:-
Hör gärna av dig på min hemsida om du är intresserad av någon av grabbarna. Kan återkomma med nya bilder så fort det är bättre väder!
asgranden.blogg.se
Bulle, bilden är från förra året. Kan ta ny så fort vädret blir bättre. Han har nu ett brett fint huvud, som Blomma.
Glömde ju skriva var dessa grabbar finns! Söder om sthlm, men transport uppåt landet och nedåt bör inte vara några problem då jag har en del kaninungar som ska flytta både upp och ned.
Puttar upp för mina grabbar!
Puttar upp för mina killar!