Albin skall flytta ut
Nu är Albin så pass stor så han kan flytta hemifrån (ut till mimmi)..jag skall börja så smått vänja honom nu varje dag att vara ute men senare i tiden kommer han få mat i buren och mimmi och albin har olika mått på fodret + albin äter grönsaker/frukt 2grr per dag och mimmi skall jag vänja henne vid att få 1gång om dagen snälla hur skall jag göra?

*putt*

*putt* ;)
putt :)
Jag vet inte Tina ;P

Jag gjorde ett misstag att ta ut honnom direkt:S Stackarn, men han värkar inge onormal för det:P Hoppas han inte fryser på kvällen bara, men på dagarna så får han vara lös i mitt rum så att han får Motion.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Jag förstod inte frågan riktigt, men har du möjlighet att ge foder 2ggr/dag så gör det, annar får det bli 1ggr/dag.
Om det är fodertiderna du oroar dej över tycker jag att det inte är så farligt. Får de bara frukt/ grönsaker till mat?
Om de får pellets lr ngn annan gnagarblandning som mat oxå tycker jag att grönskaer/frukt räcker att bara ges en gång per dag, det räcker gott och väl:) Om de har en "uteplats" oxå får de i sig en massa gräs oxå, vilket leder till att de inte behöver så mkt grönt på sommarn eftersom de redan får i sig det.
Men annars tycker jag att du utfodrar dina kaniner samtidigt, 1 lr 2 ggr om dagen. kom ihåg bara att ge lite mer foder än vad de behöver så att en inte äter upp nästan allt och en får gå hungrig.
Lycka till:D

Tack allihop! =D Jag brukar ge olika mått på fodret vill säga men dom får bara lite så dom äter nästan upp det direkt. men dom har alltid hö i buren att äta och ja, skall bygga ett "uterum" under seras bur som dom kan vara i om dagarna =) eftersom mimmi inte tål frukt så kan jag inte ge labin..så jag skall vänja henne vid frukt/grönsaker så då får albin inte ofta grönsaker..överlever han? :P
Haha det hoppas jag;)
I värsta fall kan du ju ta upp honom i knät ibland och ge honom lite.