Är pappan enkel eller dubbelmanad?
Om om den lejonhuvade kaninen har en liten spretig man vid ett års ålder, är den då enkelmanad eller dubbelmanad?
Om den är enkelmandad så är det väl 50% chans för man på ungarna och om han är dubbelmanad bär väl alla ungar få man om man parar med en omanad kanin.
Hur funderar lejonman ihop med rexpäls? Kan man få lejonmanaderexar.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Du kan jämföra dessa ungar som är enkelmanade lejon med #1. Dessa har inget "V". De är dessutom efter en dubbelmanad kanin (teddy) och en "normalpälsad" - korthår. Så alla blev enkel.
Och ja man kan få lejonmanade rexar, har sett ett par stycken :) dock har de alltid haft bara några fjun så de är inte direkt välpälsade lejonrexar ;)
Här är en lite tydligare bild på dubbelmanad :3
Detta är en viltgrå lejonhuvad dvärgvädur och är svart på sidorna tills att hela pälsen vuxit ut helt :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jo rexpälsade kan vara lejonhuvade.
Men för att få rexpäls på ungarna måste båda föräldrarna bära på denna gen eller vara själva.
Har en hona här hemma vars pappa är rexpälsad och mamma är teddypälsad. Hon själv är enkelmanad dvärgvädur.
Tror faktiskt inte att man kan se om en kanin är dubbel eller enkelmanad när de är vuxna.
-' Malin Hultman
Så jag får helt enkelt se på kullen. Blir alla manade så är pappan med största sannolikhet dubbelmanad, får jag omanade ungar så är pappan enkelmanad. Spännande.
Eftersom mamman är rex så blir ju alla ungar rexbärare, det var därför jag funderade på om man kunde få lejonrexar.
#5; Det är 50% som blir RB.
Och om mamman inte har man så blir ungarna inte dubbelmanade bara för pappan är dubbelmanad.
-' Malin Hultman
#6 Om mamman är rexad blir ju alla (100%) ungarna RB 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#7; Hur kan de då komma sig att alla sa till mig att Dell inte är säkert RB? :S
-' Malin Hultman
#8 Är hennes mamma rexpälsad?
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#9; hennes pappa är rex och mamma är teddy. :S
-' Malin Hultman
#10 Ja..* eller pappa* xD
Men då är hon RB :)
// Anka
#5 Eftersom mamman är rex så blir alla ungar rexbärare. Och ungarna kan antingen bli 50% eneklmanade om pappan är enkelmanad eller så blir alla ungar enkelmanade om pappan är dubbelmanad.