har min kanin skabb?
Hej! min kanin tufsan är lixom torr i örornen,När man kliar henne lite där så kommer det vita grejer, hon har haft den enda sen jag fick henne,Och har ite tänkt på det,Nu när jag fick hem en kaninunge så såg jag att han inte hade det,
Huden lixsom flaggar när man rör den, Vad kan detta vara
Hon är en vin snäll och sosial inne kanin, Rasen är lejonhuvad
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Fin* ;D
Visa bild? Om det är öronskabb i öronen så är det gunk där. Är det gunk?
Du kan pröva och smörja liiite olivolja inuti örat. Ett beprövat husmorsknep vid öronskabb på kanin. Smörj dock mkt försiktigt (ifall det nu är skabb så gör det väldigt ont om man gnider hårt). Upprepa varje dag o se om det blir bättre. Kolla också youtube video om detta sök på "ear mites"

Vad är gunk?
Kan tuvvär inte lägga upp bild, Vet inte hur man gör :(
hehe.. gunk är liksom.. gucka.. gegga, slang bara 
Är det något vaxliknande, gunkigt, brun gegga, eller sårskorpor i öronen?
Små vita sårskorpor är det ;(
när man kliar bort lite så börjar hon slickas,Gör hon det iställe för att bitas?
Hmm det låter som om det eventuellt kan vara nåt, om det inte bara är att han rivit sig. Men testa lite olivolja helst extra virgin på bomullstuss och badda försiktigt inne i örat så nära mot hörselgången du kan komma utan att peta.. släpp örat och massera lite försiktigt vid öronroten. Gör detta flera dagar i rad, kolla om det hjälper. Men googla för mer exakt info.
#6 alltså att hon slickar tycker jag är gott tecken, då är det nog inte öronskabb.. jag tror inte hon gör det istf att bitas. Jag tror hon uppfattar det som att du groomar henne, dvs. som hon och en kaninkompis skulle göra på varann.. slicka öron, putsa i ansiktet osv.. det betyder att ni är kompisar
och ja, det är ju vad du gör, groomar/putsar henne!
Men skulle det bli brunt, gunkigt, o skorpor som gör ont.. då är det olivolja eller vetten och injektioner som gäller.
#3 under rutan där du skriver din kommentar så står det Bild/Bilaga och en knapp med "välj fil" Tryck där och välj din bild :) och sen trycker du som vanligt på "Publicera kommentar"
Hoppas att du förstår!
det vet jag ;D Men vet inte hur man laddar ner på datorn, ;D MEn kan nog fixa en bilf på webbcamen! Ska försöka lite, Vänta en sek ;D
nepp, duma dator -.-
ska logga,men hon fortsätter och slicka mej även när jag har slutat klia,Men jag ska följa tipsen!!!!
Alltså tror det är kärvänlighet.. Men ibland kan det också vara tecken på att något är fel: typ, hjälp mig.. men som det låter på din beskrivning av öronen borde det inte vara öronskabb, det ser nämligen fördjävligt ut.. i varje fall i framskridet stadium.
Det kan också vara lite öronvax? Hur långt in respektive ut sitter grejset (fnaset). Du skriver att det är i örat. Menar du i, eller menar du på utsidan där det är päls?
I örat, Men hon har presis på ''Sidorna'' av örat med ;D
Kan det vara mjäll?
Nej kaniner har inte mjäll.. Det kan vara någon form av kvalster (finns t.ex. ett som kallas mjällkvalster, men är inte alls samma som människor får)
#14 Kan dom inte? :o
Har för mig att dom kaan få det med, kvalster är ju typ levande kryp
De kan få vitt fnas, men det är inte mjäll. Mjäll hos människor orsakas av Svamp? har jag för mig.. inte samma med kaninerna.
Det som kallas mjäll har andra orsaker o behandlas på andra sätt.
Ja kvalster lever, de kan infektera kaninen, de lever då som parasiter i pälsen eller i öronen t.ex.
Det bor även massa kvalster i din säng.. små fula odjur, men man ser dem bara i mikroskop.
Pappa fick göra de med olivOlja, dåck så tog han inte LITE tan JÄTTE MKT!
Är detta farligt ??? Han tog det över hela örat!!:(
putt!!! fick nyss veta att han tog rapsolja!! ÄR DETTA FARLIGT???? :O 
Alltså säger man lite så menar man lite. Men försök torka av så mkt du kan med en ren handduk. Vet inte hur gammal du är men det hade ju varit bra om du var med och berättade, eller gjorde själv då.
Gå nu och torka bort så mkt som möjligt. Det är inte bra om han slickar i sig för mkt på en gång. Det är inte stor katastrof, men ändå.
Olivolja är bättre, men nu lär du ju få se om det blev nån skillnad med raps också. Men smeta inte utanpå öronen då.