Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 504 ggr
Finaflikka
0

Hund + Kanin HJÄLP

Hej!

Jag är en tjej på 16 sommrar snart 17 som vill skaffa kanin, för vill ha någon och pyssla med på fridtiden, har haft kanin förut, men blev tvungen och sälja den.

Mitt problem i dagsläget är att jag har en hund, en Schäfer blandras, som skäller väldigt kraftigt/högt eller hur man ska säga, Men vill verkligen skaffa en kanin, men vill heller inte sälja hunden för har haft han sedan han var valp,

Har ni några tips?? Bor i ett parhus med egen bakgård.

[Juliaammouri]
0

har 2 tips?.

1. Du kan ha kaninen i ett annat rum.
2. Du kan ha kaninen ute.

kram julia

Finaflikka
0

Jag har tänkt ha han ute, men problemet är att hunden är ofta på bakgården.

[Juliaammouri]
0

har en ide!

När ni lämnar hunden ensam hemma så är ju h*n inne eller?

då är ju kaninen ute och sen när du kommer hem då har du ju koll på kaninen och hunden typ…

Finaflikka
0

Det var ju en bra ide^^

viggebys
0

Mina föräldrar föder upp hundar, dom härjar lite överallt och visst kan kaninerna bli lite rätta när det flyger en stor schäfer förbi utanför buren (Kan tillägga att mina kaniner inte bor inne i huset) men bara de har en "bodel" att söka skydd/gömma sig i så är det ingen fara. mina brukar bara gömma sig när de blir överraskade, annars pussas dom med hundarna :) !

Kan ju säga att våra är inte heller så tysta hela tiden ! ;)
(Schäfer, Rottweiler, Jack russell terrier, Kinesisk naken/Puff är det som finns här hemma totalt 8 st… och en schäfer kull på g….)

Vart finns du förresten ? :)
Har en kull kaninungar just nu som är hundvana ;)

Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/

viggebys
0

rädda* ;)

Qepta
0

Skäller hunden hela tiden?

Jag har kaniner och hund, hunden vaktar och kommer det någon då markerar han (med skall och morr) Kanierna blir inte ett dugg beröra. Men sen är de olika individer.

Att ha kaninen ute är ju ett alternativ (och det vanligaste bland kaninägare).

Inte ska du sälja hunden för att du vill ha kanin. Glad

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Finaflikka
0

Jag finns i Dalarna > Ludvika

Qepta, Japp ungefär

viggebys
0

Jaha, det var ju en bit ;) Finns i Mariefred, Strängnäs :)

Qepta
0

#8 Är hunden stressad? det brukar ju vara ett tecken på stress.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Finaflikka
0

Qepta, ja det är han, vi har en liten hund oxå som är gammal och han stressar schäfern, men den gamla hunden ska avlivas

Qepta
1

Vänta med att skaffa en kanin tills hunden är lugn. Kan hända att hunden utveckar konstiga beteenden eller agressivitet och då är det nog inte så roligt om kaninen ska utsättas för stress pga hunden.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se