Hur lång tid mellan varje kull?
jag har en hona som är i toppform. Hon fick en kull 4 maj, är det för tidigt att para om henne nu? Hur länge brukar ni ha mellan kullarna? Dock är det enbart denna gången som det blir så nära inpå. Efter denna så paras hon nästa år igen. Tacksam för svar!
De ska ju klara av det, vet många som tar flera kullar på samma hona under ett år, jag själv väljer dock att låta mina vila ett år mellan varje =)
Men är det bara denna gången som det blir tätt inpå så ser jag inget fel med det^^ Eftersom hon är i bra kondition så borde det inte va några problem
#1 - Åh okej. Jo men jag brukar också vänta ett år mellan varje, men ja, hon är ju som sagt i väldigt bra kondition och är nästan lite för smal efter den tidigare kullen. Men håller på att ''göda'' upp henne lite.
Men, pappan är fem år. Han är jätte pigg och har blivit pappa till två kullar, varav den tidigare kullen med honan vi pratar om. Men då blev det enbart en unge, kan det vara så att det blir färre när dom blir äldre? Eller är det bara en ren slump? c:
#2 jag har en hane som är 5½ nu och fick sin senaste kull förra sommaren, när han var 4½, antalet ungar i kullen? 11 varav 9 levde vid 8v, så de kan va produktiva länge ;)
#3 - Ja, men då hoppas vi på att han kan få fram lite fler ungar till denna kullen :) Men tack för svaren osv :D
#4 håller tummarna, lycka till! =)