Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 2209 ggr
[hejhejnaffy]
1

hur bevarar ni hö?

Hej!

Ja som rubriken lyder, hur förvarar ni ert hö?

Hade även varit kul att veta hur ni förvarar det och var ni köper det! :)

Har hört att det inte är bra att köpa och ha hö i plastpåsar då det möglar innefrån och jäser så att kaninen kan dö!

[Fruktiz]
0

Jag köper hö i plastsäckar, så jag förvarar dem i samma förpackning efteråt. Sedan låter jag alltid höet vara i en öppen säck, för så länge det inte blir fuktigt inuti plastsäcken så går det bra. Glad

NaDa...
0

Har alltid haft hö i stora sopsäckar och höet har aldrig möglat. Kan det kanske bero på att jag har ganska mycket luft i påsarna, de är öppna och har ganska mycket hål i sig (återanvänder samma påsar), jag vet inte. Men det har funkar i 5 år för mig så.

Har en kaninboda där jag får plats med 2 stycken säckar md hö i. och ett skåp nere vid burarna där jag har en säck (+ halm och spån).

Höet får jag från min farfar, han har haft får och har en hel lada full med hö som han bara vill ha bort. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

pigelina
0

Köper höbaler, förvarar dom just nu i specialbyggda fack i garaget så det är lätt att ta nytt utan att smutsaner golvet.

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[TeamGolden]
0

Jag har mina hösäckar förvarade i en foderbod. :) 
jag köper illa nog från Grizzly, men tycker det är bra och har lufthål..:-)

Vincent...
0

plastsäckar med hål så att det inte ska mögla…

HAHAHAHAHAHA…..

PrinzeZz
0

Ladugården, köper några hundra kg varje gång jag köper.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

ew
0

Du märker om det möglar på färg och lukt å då ger du ju inte kaninen;P Förvara det luftigt så ska du ha det i plastpåse så gör en massa hål.

MikaTela
0

Jag köper hö, en hårdpressad bal i taget på ca 10 kg.

Sen lägger jag i hälften av höet i en tvättkorg (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80099224/). Då håller sig höet luftigt.

Den öppnade balen ställer jag sen på en ikea kasse så den inte tar upp fukt från marken.

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

michellekrantze
0

Jag tar hö ifrån stallet, förvarar dem i papperskassar i rumstemperatur inomhus, dem räcker i kanske 1 vecka. Det har hänt någon gång att höet varit fuktigt när jag tagit in det och blivit dåligt i papperskassen, då har jag bara slängt och tagit nytt torrt hö. Har funkat suveränt :)

varje sekund är en missad chans, varje ögonblick ett tillfälle som fanns

Viilmaa
0

Slår mitt hö själv med lie, jag förvarar det uppe på våran loge. Har alltid en eller två sopsäckar med hö nere hos kaninerna, när de sedan är slut hämtar jag nytt uppe på logen :)

// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner

NelliZ
1

Får från stallet. Förvarar i sopsäck. :)

//Julia

[hejhejnaffy]
1

Al right! :)

Agda
1

Köper höbalar från bonde och förvarar dem på pallar i kaninstallet.

[Wera]
0

Jag får hö av en bekant som jag förvarar i öppna sopsäckar eller Ikea kassar som står i vår stuga där kaninerna bor

Friggeshoppkaniner
0

Min morfar är bonde så köper hö av honom.

Förvarar höbalarna hemma i en bod :)

[EllenAlicia]
0

förvarar i en sopsäck och i en tunna :)

torpetskaniner
0

Jag köper hästhö från foderboden, de i sin tur köper sitt hö av någon bonde.

Förvarar mitt hö i sopsäckar i mammas och pappas garderob, där jag även har allt annat foder ;)

Mvh Linnéa
www.torpetskaniner.weebly.com

[Wera]
0

#15 OT måste du köpa som i att betala för hö av din morfar-din släkting? … Jag får allt gratis av min släkt :)

Friggeshoppkaniner
0

# 18 Betalar inte, men han brukar få en platta med öl av oss för att visa uppskattning :)

[Wera]
0

#19 aha ;) då får du, inte köper :):):)

Fridaaaa
0

Har mina balar i kaninboden eller his styvsvärfar på hans höloft.
Köper av bonde

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Virkan
1

Vi bor på en gård, så kaninerna får vårat egna hö. Våra åkrar har jättemycket olika örter och blommor med gräset :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.