Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 2011 ggr
mandyosv
0

Kanin med lång svans?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tror ni att det hade gått att avla fram en kanin med lång svans?

(Har inte tänkt att försöka ha det som avelsmå, haha!)

Visst hade det vart udda med typ en kattsvans på kanin?

Jag har nämligen en kaninhona med VÄLDIGT lång svans, eller ja den stumpen där bak är väl mer än 10 cm iallafall! Så jag tänkte att det hade ju vart coolt med en kanin med ca 20cm svans! HAHA!

Är det genetiskt med långsvans tror ni?

Att prova kan ju vara kul iallafall! Är det någon är som har en kaninhane med långsvans att testa att para med min pixie med hennes långa svans?

På bilden Pixie, med hennes avlånga svans stickandes ut Skrattande Den ser inte så lång ut på bilden, men det är många som reagerar på det när man påpekar det!

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

[dynamitella]
0

Jag tror inte att det går att få en rejäl svans :) Eftersom det finns hundratals utseende på kaniner idag, men inte en endaste har riktigt lång svans!

Men man kan ju prova.

Det finns ju ett åtminståne kaninliknande djur med svans :) Det är ingen kanin, utan har ett annat släkte. Men så kunde kanske en kanin med svans se ut! Helt plötsligt ändras allt.

http://www.youtube.com/watch?v=9-EnnqMh6nU&feature=related

mandyosv
0

#1 HAHA DU PRICKADE MIN TANKE! Exakt så tänkte jag mig!

Jo det verkar ju lite svårt! Men tänkte att jag kunde testa med min långsvansande lilla sak om hennes bebisar också skulle få långsvans med en hane som är långsvansad!

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Lamina
0

Med tanke på att man lyckats avla bort svansen på många arter som ska ha svans så borde det gå att göra det motsatt. Men det kräver nog många, många, års nogrann och målmedveten Avel.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?