En fråga om kön..
För ett år sedan köpte jag en kanin. En hona sa uppfödaren. Nu har jag köpt en marsvinshane som kompis till henne. Nu till saken.. Hon försöker göra bebisar med stackars marsvinet.. Gör honor så eller är det en hane som tror att han fått en pojkvän/flickvän?
Ja de kan göra så, ett brunstbeteénde. Men kolla om kaninen har en "pung", då är det en hane….
Marsvin bör hållas minst två och två enligt svensk lag. Kaniner och marsvin är helt olika djurarter och pratar ej samma språk och kan lätt smitta varandra med olika sjukdomar. Du borde se till att marsvinet får en kompis.

Jasså det sa dom inget om i djuraffären.. Ska försöka kolla sen. Återkommer när jag tittat efter..
#3: Många djuraffärer berättar inget om att det är olagligt att bara ha 1 marsvin.. Lättare för dom att sälja 1 än 2 så de brukar oftast vara fint tysta.. Finns förresten ett Marsvin.ifokus om du inte hittat det ännu, där du kan ställa frågor om ditt marsvin! :)
Men till din fråga, Ja, honor kan också rida på sina burkompisar. De försöker visa vem som bestämmer.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Har nu kollat och det finns ingen pung vad jag kan se.. Är ju inte så "hemma" hur det ska se ut på hon vs han- kaniner..
Det ser ut precis som på människor, eller andra handjur, är där inget, så är hon en dam…

och bröstvårtor mä va? om det är en tjej då
#7: NEJ, bröstvårtorna kommer redan på ett tidigt stadium INNAN könsbestämmningen sker i/på fostret. Det är därför män också har bröst/brösvårtor, men de saknar funktion hos män.
OT. Det är därför det finns "män" ute i världen som är kvinnor, och tvärtom. Man kan säga att i början av fosterutvecklingen så skapas ett "grundfoster", en mall för den blivande människan, OM denna "mall" hinner utvecklas för mycket innan kromosomparen har bildats och bestämmt om det ska bli en kvinna (XX), eller man (XY), så händer detta. (kvinnor med extrem hår/skäggväxt, män som är feminina,. hermafroditer (tvekönade), o.s.v.))..

Marsvin och kaniner passar inte tillsammans. Visst dom kan funka jättebra men ändå så tycker jag att marsvin ska bo 2 och 2 och kaniner ensamma eller 2 och 2. Ta det inte personligt det var ju inte ditt fel om djuraffären sa så till dig. :)
Jag tycker att marsvin och kaniner visst kan leva tillsammans, om de har en stor yta att röra sig på. Men de får gärna ha sällskap av sin egen art, speciellt marsvin. Dessa små svin behöver ngn att pladdra med som de är så duktiga på;)
Ibland brukar min kompis komma med sina marsvin och släppa ner dem i mina kaniners inhägnad och låta dem vara där varma dagar, och de funkar jättebra fast min ena kaninhona är dominant, men det är nog just för att de har en stor yta att röra sig på och inte behöver vara så "på" på varandra och att det är 2 av varje art.
I värsta fall kanske du kan skaffa ett till marsvin och kanske sterilisera kaninhonan.
Man ser väldigt stor skillnad på könen hos kaniner när de har fått vuxa till sig lite.
Lycka till:D