Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1734 ggr
lovemysack
2

Vilken sele ska man använda??

Jag tävlar hoppning med min lejonhuvade kanin. Han använder H-sele nu men när jag tänker efter ska man köpa en annan slaks sele då?! Typ bogsele eller bröstsele?! Vad är bäst till hoppning? Bogsele bröstsele eller H-sele?

Mvh Moa.

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Fridaaaa
0

Jag gillar h-sele bäst, annars är bogsele med bra:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Liiilly]
0

Jag använde förrut h-sele men min kanin gillade aldrig riktigt selen, drog mycket och det kändes lite synd om henne. Prövade då bog-selen och den funkar bättre! Som att hon känenr sig friare i den och det känns bättre att det inte drar så på halsen som h-selen kan göra.  Nu använder jag bara bog!

gaabriellaaa
0

H-sele duger gott och väl. Min ena har bogsele och den andra bröstsele, och lillbebisen här hemma har just nu H-sele. Går han bra i det så kommer han få fortsätta ha det.

lovemysack
0

Okej dom flesta säger ju att bogsele är bäst vad ger den för funktion igentligen?! Var får man tag på sånna? Glad

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

[Liiilly]
0

Tycker du h-sele fungerar bra så behöver du ju inte byta. Rabb-it.se har många fina bogselar och h-selar. Gå in på "välja rätt" och sedan på "modell" så kan du läsa om skillnaden på selarna :)

lovemysack
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okeey!! Tack! Har gjort det nu och jag har beställt en bogsele!! <3 ->

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

PrinzeZz
0

#6 har du tillstånd att använda bilden?

personligen föredrar jag H-selar, de sitter bäst. Använder bröstselar på kaniner som är lite stressade, bogselar gillar jag inte, och speciellt inte de från rabb-it då de tappar formen och är enkla att rymma från. Gnagarboden(libra artics gamla sortiment) Tallbackens och Annesela.no är bra selar.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |