Vilken sele ska man använda??
Jag tävlar hoppning med min lejonhuvade kanin. Han använder H-sele nu men när jag tänker efter ska man köpa en annan slaks sele då?! Typ bogsele eller bröstsele?! Vad är bäst till hoppning? Bogsele bröstsele eller H-sele?
Mvh Moa.
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Jag gillar h-sele bäst, annars är bogsele med bra:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag använde förrut h-sele men min kanin gillade aldrig riktigt selen, drog mycket och det kändes lite synd om henne. Prövade då bog-selen och den funkar bättre! Som att hon känenr sig friare i den och det känns bättre att det inte drar så på halsen som h-selen kan göra. Nu använder jag bara bog!
H-sele duger gott och väl. Min ena har bogsele och den andra bröstsele, och lillbebisen här hemma har just nu H-sele. Går han bra i det så kommer han få fortsätta ha det.
Okej dom flesta säger ju att bogsele är bäst vad ger den för funktion igentligen?! Var får man tag på sånna? 
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Tycker du h-sele fungerar bra så behöver du ju inte byta. Rabb-it.se har många fina bogselar och h-selar. Gå in på "välja rätt" och sedan på "modell" så kan du läsa om skillnaden på selarna :)
#6 har du tillstånd att använda bilden?
personligen föredrar jag H-selar, de sitter bäst. Använder bröstselar på kaniner som är lite stressade, bogselar gillar jag inte, och speciellt inte de från rabb-it då de tappar formen och är enkla att rymma från. Gnagarboden(libra artics gamla sortiment) Tallbackens och Annesela.no är bra selar.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |