Albin får följa med!
Varje år åker vår familj upp till vår ö i Stockholms skärgård och stannar där runt en månad. I sommar blir det tre veckor exakt, så detta året får min älskade Albin följa med mig upp. Insett att jag inte kan skiljas från honom.. de andra kaninerna blir passade :) Eftersom där finns mycket rovdjur, fåglar, räv etc, då det är en ö som är helt avskiljd från allt annat - nästan ett litet naturreservat ^^, Så tänkte jag ha en permanent Hage till Albin utomhus. Men där vill jag absolut inte ha honom över natten så jag har fått tag på en billig innebur som jag tar med upp till Stockholm, i den får han bo på nätterna tänkte jag. Men kan det bli förvirrande för honom? Att byta bur/hage varje dag sådär.. Och jag kommer inte ha möjlighet att ta med mig tillräckligt med hö heller. (både vår och mormors bil är full) Kan man blanda ut höet med grovt gräs? Foder har jag med mig såklart, och växter finns där oändligt mycket av, blåbärsris, blåbär, hallon, jordgubbar, nötträd etc. Och han kommer inte ha problem med resan, eftersom jag tävlar nästan varje helg är han van att åka långt. Vissa tävlingar tar uppåt fem timmar ibland ^^ och eftersom vi har hunden med oss också (fullpackad bil hehe, fyra personer, en hund och en kanin), så rastar vi varje/varannan timme och då kommer jag ta ut honom också så han också får springa av sig lite vid varje stopp :) Vi åker från Skåne om någon undrar haha ^^
Jag har alla mina kaniner inne på nätterna just för rovdjursrisken, och sen får de vara ute på dagarna när vädret tillåter. Har inte märkt på någon av dem att de tycker det är jobbigt eller blir rädda. Funkar bra hos mig 
kanske du kan köpa hö kuber för alergiker.
det tar nog inte så mycket plats, tror jag :)
HAHAHAHAHAHA…..
#1 okej skönt, han har ju inga problem med att anpassa sig men är ändå lite orolig. #2 tänkte på det också, men har testat att ge sådana innan och han hatar dom haha x)