efter att ha varit på rymmen...
en av min honor har varit på rymmen nu i nästan 4 dagar men idag kom hon hem. nu undrar jag hur stor är changsen att hon trräffat en anna kanin (hare om hon kan para sig med dom?) och vi får en veraskning på några veckor?
hon är 6år och har haft en kull tidigare men det var ju änge sen.
är det några sjukdommar hon kan ha dragit på sej? hon bor med en annan kanin i vandliga fall.
vi bor lite utanför umeå och har inte mycket andra grannar en skogen så en kanin har jag lite svårt att tänka mej att hon har träffat då hon troligast bara varit härikring.
sorry att det blev lång tack för svaren
Chansen finns att hon kan ha träffat på en vildkanin. Det lär du ju få reda på om en månad om inte annat.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Kaniner kan inte para sig med harar. Däremot kan hon ju träffat en vildkanin om du har otur och om ni har det i området.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
om du börjar misstänka o hon börjar bli rund om magen skulle jag diskutera m veterinär eftersom hon är så gammal och se vilka akutarrangemang som bör göras o så ni vet vart ni ska ta vägen om något blir akut.
men om inga vildkaniner finns så är det ju lugnt
det bästa är väl att undersöka henne allmänt i päls efter sår kolla tår, kolla att hon inte haltar osv annars om du ej vat så ta tillveterinöär
nej hon ser ut att må bra och vi har inga vilda kaniner här uppe(vad jag vet) så det borde ju vara lungt.
hon har inga sår inget sådant alls.
så hon har nog bara haft det bra då. hon va varken hungrig eller törstig när hon kom hem.
#4 haha.. varit ute på bondpermis o levt loppan
ja hon värkade då bara trött