Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 2390 ggr
Viccan92
1

(S)Kaniner till salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fortfarande tre kaniner till salu och jag flyttar om två veckor så börjar få panik. Har haft många intresserade men de flesta har inte hört av sig mer än en gång. Alla kostar 100kr/st. Leverans brukar gå att fixa.

Tar första Flamman först. Hon är syskon till hon under.

Pappan: Dvärgvädur med lite lejonhuvad i. Svart. Mamman: Svart, vit renrasig holländare. Kan berätta om flera i släkten om man är intresserade.

Flamman ja hon är en väldigt snäll tjej. Lite blygare än de andra syskonen men inte rädd på något sätt. Hon tar bara lite längre tid på sig att gå fram. Hon har mycket energi och är inget matvrak. Hon är nu 11v.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Viccan92
1

Fläckan är som sagt Flammans syster. Hon är mer framåt och mer nyfiken än syrran. Dessutom den som har mest energi i kullen. Därför har jag ingen bra bild på henne där hon är lite äldre. Tar den bästa bilden jag har på henne helst enkelt. Hon sitter liksom inte stilla tillräckligt länge för att hinna få en bild. Hon är kelen när hon har tid att sitta stilla. Någon som är intresserad av hoppning får gärna köpa henne. Kan sälja henne och Flamman ihop.

Viccan92
2

Sen sist har vi Merry. Treårig kastrerad fransk vädur hane. Måste komma till någon med stor kaninvana. Han tycker inte om att bli upplyft och har väldigt mycket egna ideer. Men han är snäll och gosig. Man kan säga såhär att han har sina dagar. Men han bits inte och är inte aldig elak men vissa dagar vill han helt enkelt inte. Hämtar man honom får man köpa med hans bur för 200kr om man vill det. Han är renrasig men väger max 5kg och är feltecknad så han har enbart härstamningsbevis. Eftersom han är kastererad kan han ev gå ihop med någon annan kanin men det är tveksamt eftersom han är väldigt ranghög. Har gått med hona tidigare. Sen så rymmer han från rasthagar. Antingen lyftar han på dem och kryper ut eller så klättrar han. Bara så ni vet.

minaninar
1

Han låter underbar, önskar jag var mer van och att jag inte hade en hane redan. Vilken underbar personlighet! Hur kan du skiljas från honom!Skäms Jag älskar konstiga tjurskallar och egensinniga typer.

[Linneape]
0

vars finns dom?

Viccan92
1

#3 Om du menar Merry så ja han är lite jobbig. Jag har redan en hund och två katter som vet var dem vill och sedan en kanin som också har något att säga till om blir lite väl mycket. Sen var han inte som jag tänkt mig. Ville ha en stor, jättegosig bjässe som var mer som en hund. Merry är helt tvärtemot. Däremot blir många förälskade i honom pga utseendet. Han är otroligt vacker oavsett om han fäller eller inte.

#4 Oj då glömde skriva det men dem finns i Blekinge just nu men om några veckor i Stockholm.

minaninar
0

#5 hihi.. poor youseTungan ute kommer ihåg vad du berättade om det här med att stå på sig.. jag anar ett mönster, de kör med dig *lol*

jag längtar också efter en jättegosig kanin…Skäms mest för att jag har ett överskott av gos-energi..men jag kanske borde skaffa pojkvän i stället hehe..

däremot älskar jag min kanin jättemkt, fast att dessutom få en som verkligen gillade oändliga gosattacker vore ju najsTungan ute

Viccan92
1

#6 Jo tyvärr. Hunden klarar jag iaf ganska bra. Men katterna och Merry funkar inte så bra. Jo jag håller med pojkvän eller en kelen hund. När jag har min pojkvän hemma så kelar han och hunden hela tiden. Jag tycker mycket om att gosa med men ja dem gillar varandra. Jag har en superkelen kanin just nu lilla Flora men henne ska jag behålla. Hon är en liten kopia av sin mamma. Underbar liten tjej.

minaninar
0

Skrattande nej nu är det dags o krypa till kojs..

Viccan92
1

#8 Okej godnatt.

Viccan92
0

Putt

Katten_
0

#10 nr #4 as inlägg då?

/Christel & kaninerna! Glad

Viccan92
0

#11 Jag har skrivit var jag bor men hon har inte hört av sig igen. Det börjar bli ganska akut nu. Ungarna är en sak men min frasse är ett stort problem.

Katten_
0

Kär i frassen men får inte ha fler:/

/Christel & kaninerna! Glad

Viccan92
0

#13 Jo det har jag fått höra många gånger. Alla tycker han är otroligt fin och vacker men dem har inte plats.

mandyosv
0

lämna till 4H gård de gjorde jag med min tyska jätte, han kunde inte fått de bättre! De kunde egentligen inte ta emot fler okastreradekaniner men när de fick se bild hur vacker och spektakulär han va behövde ja inte ens betala för att lämna in han! Din jätte är ju också fin så fråga iallafall :-) De flesta 4Hgårdar tycker jag är jättebra och kaninerna får så bra liv med grävmöjligheter & stora hagar. Min jätte får gå lös där ute på sommaren nu & på vintern bor han i en stor del av en liten lada med värmelampa osv!

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Viccan92
0

#15 Okej men var hittar man någon i närheten? Jag har aldrig ens varit på ett sånt ställe.

mandyosv
0

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Viccan92
0

#17 I Blekinge och ja sen Stockholm.

Viccan92
0

#17 Blekinge har visst inte ens någon gård. Men kollar dem i närheten. Hoppas någon kan ta honom då skulle han trivas.

Viccan92
3

Alla är tingade. En dag i länstidningen. Vill ändå att tråden är kvar om någon skulle ändra sig. Merry åker på söndag och tjejerna någon gång nästa vecka. Tjejerna ska till en i samma by så dem lär jag nog få träffa igen. Kommer bo nästan granne med min farmor. Roligt.

Viccan92
0

Merry är till salu igen. Hon ändrade sig väldigt fort måste jag säga.