Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 702 ggr
Imasy
1

Gissa vad jag har hämtat?

Såg en annons och blev så kär. Nu har vi nyss kommit hem och nu ska jag ut och fixa med bur.

Vad tror ni det blev? Någon som kan gissa ras och färg? ;)

Klara.b
0

Dvärgvädur kanske? Blå????

Rena gissningar!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

[EllenAlicia]
0

hermelin zobel blå

Imasy
0

Njaaa, det bränns väl lite iallafall ;)

torpetskaniner
0

Dvärgvädur manteltecknad? Vågar inte gissa färgen xD

mandyosv
1

en prickig hermelin!

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Imasy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett par av er har haft halvrätt ;)

Volia!

En liten tjej på ca 5 månader, jättesnäll och go, som har haft två hem tidigare.

Hon är väl så gott som namnlös, så jag måste hitta på ett namn åt henne också. Funderar faktiskt på Luffarn, eftersom hon flyttat runt lite ;)

[EllenAlicia]
0

kankse Luffa ;)?

Imasy
2

Ja hon har ju tyvärr luffat runt lite pga tråkiga omständigheter.

Dock var nog jag den enda som uppskattade hennes ankomst. De övriga tyckte hon var ap-äcklig.

mandyosv
0

Men du!! Luffarn kan den ju inte heta! Vad hemsk du e :( Luffare betyder ju typ "äckel" (iaf där jag bor)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:

Imasy
0

Haha, det var något nytt, har aldrig hört den variationen av en luffare :)

[EllenAlicia]
0

#9, inte här? det är ju sånna som e på luffen? :)som rasmus på luffen

Imasy
0

Ja en luffare är ju en person som ständigt är på resande fot. Kanske man anser att en person som är en luffare också kan vara äcklig pga den ev bristande hygienen?

[EllenAlicia]
0

#12 ja kankse,

Lina R
0

Luffare är ju en ja… luffare.

En vagabond :).

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

mandyosv
0

#12 Jo men folk som t.ex är otrevliga, klär sig slaffsigt, heter att de klär sig luffigt, är en luffare. (haha jag fick tänkta efter för att hitta en synonym till att "klä sig luffigt" men kom på slaffsigt haha!)

Det är väldigt vanligt att man använder Luffare som skällsord och de som bor t.ex på ett "luffigt ställe" eller någon som ofta lånar pengar eller inte lämnar tillbaks blir ofta kallad luffare.

Det finns t.ex sånahär löjliga "gäng" tex "original gangsters" osv, det är riktiga luffare..

Vissa människor nivet som man hör mycket om, det brukar ju finnas endel i varje del av landet, kan det låta typ " Nejnej akta dej för dom det är ju en riktig luffarsläkt, köp ingen dator av den luffaren den är säkert stulen osv"

ja hoppas ni fattar jag tyckte jag fick förklarat ganska bra Foten i munnen

Imasy
1

Jodå, jag förstår vad du menar ;)

Fast de olika gängen brukar vi kalla kort och gott "kriminella gäng", inget mer inget mindre ;)

Fast det beror kanske vart man bor då? :)

mandyosv
1

#16 haha ja det är sant, men om det kommer en sån från ett "kriminellt gäng" tillexempel till en krog och börjar tjaffsa med folk så säger man ju inte "stickhärifrån din kriminella gängmedlem"  Utan då blir det automatiskt, "gå härifrån din luffare"

haha=)

[EllenAlicia]
1

inte här, då använder man nästan aldrig luffare. luffare är en luffare och inge annat (här)

minaninar
0

Hon var ju jättesöt. Så himla bra att hon fått hem hos dig!!

Lufsan..

"Din luffare!" Jo det kan vi säga också, eller en o annan jag umgås med. Men det är också ungefär som att säga "Din tröttmössa!" Det är lite som att klaga men ändå inte att vara så himla grov. Tänker inte så mkt på vagabonder just då. Däremot är ju ursprunget för ordet tveksamt som sådant skällsord.. Precis som andra liknande.

Men hon e för söt för att heta Luffarn.. Skäms Enligt mig då. Fast gör som du vill, du vet vad det betyder för dig. Hon skiter säkert heligt i vad du kallar henne och kommer må bra av uppmärksamhet och kärlek och mat och bli ompysslad.Skrattande