Gå på toa i buren?
Skulle vilja att båda mina kanin honor lärde sig göra alla sina behov i en stor hörn låda som jag sattit in till dom. Den ena gör sina behov i 2 olika hörn och den andre gör lite över allt i buren.
Finns det nåt sått att få dom att göra sina behov i enbart 1 hörn? (så kan jag ställa ditt toa lådan)
Jag var envis och rengjorde så fort de gjorde sina behov utanför toalådan. Det fungerar inte 100%, men de kissar för det mesta i toalådorna. Bajs hamnar för det mesta i lådorna också, men även lite örverallt.
#2 jepp, men det kan mina redan, dom gör inget utanför buren utan hoppar in i buren och gör sina behov, nu vill jag få dom att göra allt i ett hörn av buren också ;P
#3 Jahaaa :)
Men har du testat att lägga alla pluttar i ett hörn och så? För man gör ju kaninen rumsren i buren :) Ligger allt på ett ställe brukar dom kunna lära sig fort.
#4 hehe, ja men dom har fått den hemska ovanan att bajsa å kissa i höet :( Så då måste jag rota i allt gammalt hö efter dom där små plupparna
>:)
Låter som det är dags att skaffa en höhäck! hihi :)
#6 den slår dom bara ner i bur botten så är stor risk att dom fastnar i den :/
Testat en annan modell, som kanske sitter fast bättre? =) Det är inte bra om dom bajsar/kissar i höet, eftersom dom ska äta det.
#8 vet, haft detta problemet ett tag nu, tar ut det äckliga höet varje dag och ger dom nytt, skaffade 2 såna där stora galler hö häckar, men tjejerna knuffade ner dom på sniskan (så dom satt fast i bara en hacke), en dag hade min ena hona haft ner den och fastnat i den, tur att hon är så lugn :)
Sen skaffa jag såna man har på utsidan, även dom lyckades dom ha ner :S
Får väl kolla efter andra modeller ;)
#9 Testa att sätta fast dom med buntband, då kan tjejerna inte knuffa ner dom :)
- Tips det kan ta 4v att lära dom det! :)
- Hoppas du lyckas
- Mvh Julia :)
- :)