Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1413 ggr
[hejhejnaffy]
0

Frågor ang belgisk jätte

Som rubriken lyder har jag några frågor om belgisk jätte kaninen :) 1. Hur stor måste buren vara? 2. Hur mkt bör dem väga? 3. Hur mkt pellets bör dem få per dag? 4. Kan dem bo till sammans med en mindre kanin ex. Dvv? 5. Kan dem hoppa vanliga hinder, och isf hur ofta kan man hoppa med dem, med tanke på deras storlek? Hoppas jag får svar på dem flesta frågorna :)

Fridaaaa
1

1. Minst 0,9 kvm, bredd 70cm, höjd 70cm. Men rekommenderar det dubbla helst, för jättekaniner behöver mycket yta

2. 7 kg och uppåt.

3. Beror på vilket pellets du har och hur bra höet är, min får ca 3 dl/dag, har svenska foder kanin&marsvin, men han äter dåligt med hö. (även utan pellets)

4. Man bör inte ha allt för stor storleksskillnad. Belgisk jätte har ju väldigt starka bakben, så råkar dem sparka till en dvv så kan det ta illa på den lilla kaninen.

5. Man bör inte hoppa så högt eller ofta med dem. 3-4gånger/månad max rekommenderar jag, och då inte så högt.
Dem kan hoppa vanliga hinder ja.
Vet en som tävlar i hoppning med sin belgiska jätte, finns här inne på iFokus har jag för mig :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[hejhejnaffy]
0

Okej tack! :) Jätte kaninerna är så mysiga och kram goa ;)

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 Ja det är dem, vi har en BJ-korsning på 6 kg här hemma :)

[hejhejnaffy]
0

Naw vad söt!

Fridaaaa
0

#4 Tack :)

Kimji
0

Jättekaniner har ju ett helt eget forum här på iFokus så gå dit istället om du har funderingar.