Avla på aggresiv kanin
Jag funderar seriöst på hur en del tänker. Vet en som har en kanin som hugger direkt man stoppar in handen i buren. Kaninen måste hanteras med hanskar och jacka för att man inte ska få stora sår. Nu har de bestämt sig för Att ta en kull på henne eftersom de fått för sig att kaniner blir lugnare då.
Hur tänker man då? Vem ska ha ungarna sen, vem vill ha aggresiva blandraskaninungar? Och vad ska de göra om mamman blir ännu aggresivare när hon får ungar att vakta?
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Jag har också hört att honan kan lugna ner sig, MEN jag skulle aldrig ta en kull på en aggresiv Hane eller Hona?, finns ingen anledning till det, bättre att satsa Att ta en kull på en sund och trevlig kanin som inte har det aggresiva.
Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

Ja, det kan man undra… En sådan kanin skulle jag hellre kastrera, om hormonerna är boven i dramat borde temperamentet bli bättre. Plus att man då kan vara säker på att kaninen aldrig får några avkommor. Helt galet att avla på en kanin med sådant humör…
Jag hade inte avlat på en sådan kanin. Anser att det är galet och fel.Bättre att avla på bra psyke.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.