Kan inte bestämma mig...
Skriver detta i hopp om någon annans åsikt, erfarenhet eller synpunkt, men mest bara för att få skriva av mig. 
Bestämde mig för några månader sedan för att sälja mina kaniner. Jag har haft mycket med skolan, hundträningen & stallet. Kaninerna har hamnat i kläm och jag har ständigt gått med dåligt samvete av att inte hinna med dom, och när jag väl fått tid över så har jag inte haft någon lust av att hålla på med kaninerna.
Har försökt sälja dem, både via iFokus, tidningsannons, vänner & blocket. Fick ca 15 mejl från annonsen jag la upp på blocket, men anntigen så var personerna som mejlade oseriösa eller så slutade de plötsligt svara på mina mejl. Kaninerna har blivit kvar, och senaste veckorna så har jag funderat på om jag kanske ska behålla dem istället.
Sommarlovet kommer nu och då har jag hela dagarna lediga. Kaninerna kommer kunna få mer aktivering. Jag kommer inte känna någon press från skolan. Intresset kanske kommer tillbaka…
Just nu sitter jag på golvet med datorn i knät och kaninerna är lösa i mitt rum. Dom är otroligt mysiga nu, skuttar runt, klättrar i mitt knä osv.
Jag älskar dem så mycket, och vill så gärna behålla dom. Känns som att jag skulle klara av dem nu, har hela sommarlovet på mig. Och när skolan börjar i höst får jag kanske ändra om lite, jag skulle tex kunna ha kaninerna lösa i mitt rum när jag pluggar, städar, sitter vid datorn osv. Då får de aktivering, samtidigt som jag hinner göra annat.. Eller så skulle jag kanske t.o.m kunna ha de frigående på mitt rum… Åtmistonde när jag är hemma.. Och då inte behöva ha dåligt samvete över att de sitter i bur största delen av dagen….
Känner mig så kluven…. Vet verkligen inte hur jag ska göra.. 
på vintern så kan du ju dela upp tiden med skolan läxor dator hund träningar och egen tid min tid ser ut så här
skola 9-15
hemma klockan 15.00
2 timmar med mina 4 kaniner
1 timme och 30 minuter med min hund pia
1-2 timmar läxa
1 timme egen tid
Jag har samma problem. all min tid utöver skolan går till hundträning. Därför har mina harar flyttat till fodervärdar där de ska vara under sommaren så att jag får mer tid med hunden.
Korsningarna ska flytta till sin fodervärd i Augusti.
Tycker själv att det är jobbigt, jag har i större delen av mitt liv haft kaniner och det skulle kännas så tomt att helt plötsligt att inte ha någon.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#1 Jo, precis…
Men nu har jag iaf lyckats bestämma mig. Kaninerna blir kvar. De är frigående på dagarna (även när jag inte är hemma), och har tillgång till en hel del aktivering. För tillfället så sitter de i sin bur på nätterna, men väcker mig kl 6 på morgonen av att de vill ut, så ska låta dom vara lösa på nätterna med.
Är glad att det gick att lösa, vill verkligen inte göra mig av med mina små vänner 
#3 Skönt att det löste sig. 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se