Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 664 ggr
Mannez
0

Shit, kan hon va dräktig?

För 2 veckor och 6 dagar sedan så flyttade mina två egenuppfödda kaniner Timjan och Chili till ett nytt hem. Chili är då en hona. Hon skulle gå ihop med deras hane som de trodde var kastrerad, men han försökte para sig med henne så de särade direkt på dem. Men idag så fick hon komma hem till mig igen eftersom de tyckte att det blev 1 kanin för mycket. Chili är verkligen jätterund och nu så är jag väldigt osäker, kan hon va dräktig? Isåfall så har hon varit dräktig i 2 veckor och 6 dagar. Hur kan man se att hon är det, kan man se det på spenarna? Om hon är det så är det INTE lägligt med tanke på att hennes mamma också blivit parad fast för 1 vecka och 5 dagar sedan, med mening och syfte såklart. Men åter till saken, kan man typ se på spenarna om hon är dräktig?

Har såklart erfarenhet och är påläst om att ha kaninungar, jag är bara väldigt osäker på hur man ser om kaninen är dräktig.

Hälsningar Amanda och kaninerna

Mannez
0

Kan tillägga att honan är född det 15/01-12, alltså lite mer än 5 månader bara.

dermot
0

Är väldigt svårt att se på honor om de är dräktiga. Du får nog helt enkelt vänta. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Linnet
0

Säger precis som #2 man ser sällan på honor att dom är dräktiga, möjligen dom sista dagarna kan man känna att dom blivit runda och då även känna rörelser.

"Trodde dom" att hanen var kastrerad, det tror man väl inte det vet man, eller så kollar man. Även en kastrerad hane kan försöka para sig.

Mannez
0

#3 De trodde det eftersom de hittade inga kulor.