Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 1623 ggr
dermot
2

*Bildtråd* Utställning Skurup 9/6

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var på kaninutställning i Skurup idag. Tog med mig kameran "bara för att" och var egentligen inte särskilt sugen på att fotografera - vilket också resulterade i bilderna.;)  Men några bilder blev det, men inte så bra kvalité och så vidare..

Var någon annan där och ställde ut eller kikade? Om ni fotograferade där är det bara att fylla på med bilder! Har inte så många själv..

Min "Vampyr" dalmatin svart, Rex. Var den enda dalmisen på utställningen ^^

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
1

Han fick 92p (förra gången fick han 90p) vilket jag också stambokförde honom på!

Vampyr och min kompis rex Mimmie på bedömning.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
0

En Engelsk tjeck som jag blev liiiite sådär kär i ;)

// Anka

dermot
2

Som sagt.. pallade inte och mixtra med inställningar så blev bara "skitfoto" idag :P

En söt liten hermelinrex…

// Anka

dermot
2

En lilla tysk vädur! Sååå charmig :D

// Anka

dermot
2

Ett gäng hollisar och alaskor (+ engelsk tjecken)

// Anka

dermot
1

Också ett gäng rexar!

Har inte fler bilder nu som funkar att visas.. haha! Men som sagt, var ni och fotade där så släng in dem också!

// Anka

minaninar
0

Jag döööör hermelinrexen och lilla tyskenKyss

Din vampyr är ju ljuvlig med.

Hermelinrexen den var en liten hjärteknipare

dermot
0

#7 Haha ja, den var söt! Tror det är min kompis lilla nin, eller är snarare ganska säker på det!

// Anka

minaninar
0

#8 hur mår min favorit, Vanessa, har du hittat ett bra hem till henne? Eller har du behållit den lilla gosan? (helt OT men tänkte bara passa på o fråga)

Ljusta
0

Oj, vilka fina utställninsburar! Såna har det inte direkt här uppe…

Ljustadalens kaningård

dermot
1

#9 Hon är kvar än så länge:) Funderar på om jag inte ska ha kvar alla jättebebisarna (om de funkar tillsammans även när  de blir större), men om där är någon som vill ha en så kan jag ju självklart avvara den. Men hade varit kul!

#10 Ja, tycker också de är fina!

// Anka

hobbymupp
0

#4 haha, jag tror det där är "min" Molle :D

Här syns han med sitt 94,5-pris, plats 14. Riktigt nöjd med honom, speciellt eftersom pälsen inte var 100%.

hobbymupp
3

Och en av dagens stjärnor för vår del, Lollipop 95p plats 5. 2 av 2 alaskor vi hade med fick 95, mitt i sommaren! Okej.. inte mitt i.. men på sommaren! Ger hopp för en god höstsesong :D

hobbymupp
0

Måste påpeka att alla bilder på våra kaniner + pris togs ganska hastigt då vi ju var påväg hem. Såklart blev bilden på Lollipop, en av de bästa, sämst… Grrrrreat. xD

Här är 95,5 Tan-hanen som vi fick ta fram o titta på + fota efter smicker över hur vacker han var. :) Rädd liten kille dock, undrar hur van han var vid att bli buren "normalt"

hobbymupp
0

Jag var på finfint foto-humör, men allt fick ske ganska fort. Hade glömt mitt minneskort hemma och fick inte tag i ett förrän på eftermiddagen när skjutsen hem kom och hälsade på och lånade ut ett minneskort till mig. Usch, känslan av att gå runt med kameran på axeln, vilja fota, men inte kunna >.< aaah

hobbymupp
0

Sista bilden för ikväll får bli en lilla silver från Vårgårda (?) som jag också lånade fram för att fota. Årets bästa utställning hittills, om man inte räknar Talldungen som får poäng för mysighet alla gånger, och för att det är Kristianstadortens, hehe. Gick iaf superbra idag, 95 x 2, 94,5 x 2 och en 93,5.

dermot
0

#12 Kan det säkert vara! Tänkte faktiskt att han var din xD Sjukt snygg i alla fall. :D

// Anka

hobbymupp
0

#17, Om det var den nedre av de två tyskarna så är det Molle på din bild ^^ han har huvud och öron som en gud, men pälsen har några fällningar till för att mörkna som den ska enl Kenn-Henri. På skurup var det ju mest bara uppenbart att han inte var färdig xD

Dock spelar ju pälsen eg ingen roll, för han är världens sötaste kille som alltid är supersnäll!

dermot
0

#18 Yes! Då var det han ^^

Riktigt megasöt kille :3 var precis så jag kunde gå förbi;)

// Anka

hobbymupp
0

#19, Han är min favorit i stallet nu sedan King dog i mars, han är precis som min lille kung. Stort, mafffigt huvud, överkåt och supersnäll.

Möjligen lite OT men; Anledningen till att jag skrev "min" är för att han ägs av en tjej som hyr in sig i stallet där King bodde men som inte vill ställa ut själv. Så är det med alla mina och Agnes(som jag ställer ut med) kaniner. Hennes är två gamla honor som fått lite dubbelhaka och min är som sagt på grönare ängar. Men de som äger dessa vill ju inte ställa själva och de vilka fina kaniner det är lixom! Så vi ansvarar för utställningsskicket på kaninerna och så är det deras egentligen :) Men som sagt, Molle är en liten favorit :)

http://sthansgarden.weebly.com/kaninerna.html

dermot
0

#20 Ah, jo jag har för mig du sagt det innan ^^ King var satinen va? :) Vila i frid! Hur funkar det då? Får ni priser och sådant (om ni blir prisberättigade såklart) eller går det till ägaren? :)

Men jättefina niner i alla fall!

// Anka

hobbymupp
0

#21, dvärgvädur vit blåögd, satinen var Nalle Puh :)

Vi får priserna eftersom att det är vi som kollar foderstater, drar vita hår, klipper klor (eller hjälper till), håller deras vikter osv, samt såklart åker till utställningarna :) Men vi ger alltid massa beröm till ägarna om det går bra för kaninerna, de är ju också med och förvaltar utställningsskicket

dermot
0

#22 Ah! Svårt o hålla reda på alla;)

Okej, då är jag med! Intressant och veta - har ju bara haft egna hemma hos mig, så vet inte hur det funkar när någon annan ställer ut "åt en". :) Men nu vet jag! ^^

// Anka