Möjliga färger..?
Någon som vet vad det kan bli för färgkombinationer mellan dessa två? Hanen: Havanna winertecknad u: havanna brokad, ue: svart wienertecknad blåögd, uu: svart e: havanna, ee: havanna, eu: havanna Honan har jag inte koll på stamtavlan i dagsläget men hon är viltblå. I stamtavlan har hon viltblått och viltgrått förutom farmor som är svart.
Det blir nog mestadels Vit blåögda!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Okej! Hur "tänker" man när man ska se möjliga färger? Vad är det som får dig att tro att det mestadels blir vit blåögd? 
Enligt den stam du angett blir det viltgrått med eller utan wienerteckning. Ev svart ifall honan bär på enfärgat.
#1: Varför uttala sig om man inte har någon aning?
Enligt de uppgifter ts gett kan det inte bli vit blåögda.
Jag är synsk =)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Okej, Elina, då frågar jag dig samma sak. Hur "vet" du det? Jag vill också kunna typ förutspå så jag är frågvis för nån gång kanske jag också lär mig? 
Dina kaniner har genkoderna A_ B_ cc D_ gg Xx (wienertecknad brun) och A_ B_ C_ dd G_ (viltblå). Ungarna kommer att ärva hälften av generna från modern och hälften från fadern.
A_ B_ cc D_ gg Xx + A_ B_ C_ dd G_ blir A_ B_ Cc Dd Gg Xx vilket är genkoden för wienertecknad viltgrå och A_ B_ Cc Dd Gg vilket är viltgrå.
Den viltblå bär ev på enfärgat (g), isåfall kan det också bli svart.
Okej, superbra förklaring!
Men med farfäderna förstår jag inte riktigt. Hur mycket av deras färger bär mina kaniner på? Och är något mer dominant än något annat? Förstod inte heller det sista, att den viltblå skulle gå på enfärgat..? Jag vet kopplingen mellan svart och blå men förstod inte varför hon kanske skulle gå på enfärgat? 
#7 Hvis du vill veta ännu mer kan du kolla på kaninfarg.se, den sidan är skit bra. =D
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋