Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 858 ggr
ElinLi
1

vad tycker ni om denna ?

Hej jag hittade denna dikten , Ett djur kan känna smärta, slag och hätta
Ett djur kan såras fast deras ögon ej tåras
Ett djur är inte dum trots att den i våra öron är stum
Ett djur älskar dig som en vän, varför gör du då illa den?
Hästen får känna på ditt hårda spö, om du skulle känna samma sak skulle du vilja dö
Hunden får inte ge ifrån sig ett knyst för då blir du arg och skriker "TYST"
Papegojan måste kunna säga "jag vill ha kaka" annars skickas han tillbaka.
människan skadar och sårar jordens djur, vem borde egentligen sitta i en bur???

vad tycker ni om den ? jag tycker den stämmer in till 100%

[Niike]
0

Ja, i vissa fall stämmer den ju.

TotteNumber1
0

Jag håller med #1

ElinLi
0

Asså bara så att ni vet så e det inte jag som har gjort den utan jag hittade den på nätet .. vad var det ni inte tyckte stämde  ? :)

[Niike]
0

#3 Förstod det. Jag menade att det är ju inte alltid sådär. Alla människor behöver inte sitta i bur, bara dom som inte sköter sina djur, och djurplågare.
("människan skadar och sårar jordens djur, vem borde egentligen sitta i en bur???")

ElinLi
0

Okej jaa inte alla utan bara dom som e djurplågare

Issis
0

En väldigt fin dikt.

foryouu
0

Håller med, det stämmer värkligen.

Quette
0

Håller med i de flesta raderna :)

Salladshataren
0

Nja, hunden brukar inte tystna för att man blir arg och skriker på den. Inte iaf en av mina ^^

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Borefur
0

jag tyckte den stämde till 100% också Skrattande

lill-jarven
0

haha

Noa-Nisse
1

bra! det stämmer ju faktiskt, man skäms lite över att man är människa, och det är pga vad andra människor gör…

Medarbetare på Hundar.ifokus

MysanMinGodis
0

tycker den stämmer till 100 %

Moonstrike
0

stämmer till stor del :)

Micis85
0

Jag fick nästan lite rysningar när jag läste den ;P

emms
0

Tyckte att den sista meningen var sann :/

Emma

Fnyan
0

Den stämmer för vissa :) men inte kanske för alla, men när ag läste en av meningarna om de där med hästen å spöet, kände jag mej ganska hemsk! :S för jag rider på Kirunaridklubb en gång i veckan, å då använder man piska till vissa hästar, inte alla, å jag försöker alltid att helst inte använda piska, men ibland måste man ju, speciellt på en av hästarna, så känner mej ganska hemsk efter att jag läste den meningen! ;/ xD

foryouu
0

Helt 100%

Emma-
0

Tyckte den var bra. Men det där med spö på hästar var väll lite överdrivet kanske. Hästarna lider ju inte av att man rider med spö, utan det är ju förstärkning av hjälperna :) Sen det där med bur tyckte inte jag stämde heller.

tantnett
0

#17 Tyvär har många ryttare en förmåga att TRO att spöet är till för att rappa hästarna. Dom ryttarna kan inte rida så enkelt är det.

#19 Du har helt rätt i att spöet enbart skall vara en förstärkning av hjälperna. Man lägger det enbart till den del av hästen man vill ha flyttad. Skänklarna är tilll för att få fram en häst.

Ursäkta att jag bryter tråden med detta men jag blir så upprörd av detta ständiga missbrukande av ridspön.

Dikten var mycket fin.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

ElinLi
0

#20 jag håller med dig! Jag har ridit i 5 år ( har slutat nu ) och under dom fem åren använde jag nästan alldrig spöt!

tantnett
0

#21 Jag rider alltid med spö.

Min häst är enormt stor och jag har inte så långa ben som skulle behövas på honom för att kunna lägga till skänklarna rätt.

Därför lägger jag till spöet som en förstärkning till mina sidoförflyttningar.

Har haft min pålle i 20 år och ALDRIG rappat honom med spöet.

Det är jag stolt över.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Gustavsson2in1
0

håller med #12

** Klaga gärna på min dyselexi , för jag har de inte **