Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kullplanering
Läst 2379 ggr
-Erika-
0

IntrKoll Japanteckande Dvv.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en mycket vackert tecknad hona som jag tänkte para med min nya hane som även hann har riktigt fin teckning. Undrar nu om det finns intresse för denna kull. Honan har tyvär något lätta öron men hennes terckning gör att jag ändå gärna vill ta en kull med henne.

-Erika-
0

Hanen, här bara sex veckor, ska ta en bättre bild.

-Erika-
0

Hanen är från teddytassen och hans mamma är japantecknad blå gul. och pappan vit blåögd.

Honan är från sagokaniner och hennes föräldrar är båda japantecknade gul svart.

Bild på honans pappa nedan

-Erika-
0

Hanen är en lejonhuvad dvv. enkelmanad. här bild från när han var sju veckor.

MarHai
0

Herregud så vacker, kaninen i första inlägget! En av de bästa japantecknade dvärgvädurarna jag har sett, inte vanligt med så bra och ren teckning på dvärgvädurar.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

-Erika-
0

mer bilder och info finns på min hemsida. www.morotenskaniner.webs.com

LinneaJohaanson
0

Kommer dom ha stamtavla?

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

-Erika-
0

#4 Ja vist e hon fin, synd på öronen bara, och andra sidan av hennes kropp är inte riktigt lika fint tecknad. men hon är ändå en av de bättre japantecknade jag sett.

-Erika-
0

#6 Ingen av föräldrarna är utställda så det är det väll bara häratmmningsbevis man kan skicka med!?

MarHai
0

Hon är ändå grym för att vara dvärgvädur :) De flesta brukar knappt ha några fält.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

LitenPyssling
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har PM:at dig, är väldigt intresserad då pappan hade otroligt fina föräldrar! Fina färger i stammen.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

LinneaJohaanson
0

Åh så synd Glad
Annars hade jag nog varit dödligt intresserad!

-Erika-
0

"Putt"

-Erika-
0

Både honan och hanens uppfödare är medlemmar i SKAF och registredade uppfödare, går det att ordna så att de får stamtavla då om jag ställer ut dem?

LitenPyssling
0

#13 Är de märkta? (ring/öronmärkt)
Om de är de så går de, om inte så går det nog inte så vitt jag vet.

Zvintos
0

Är de inte ringmärkta så går det inte (för sent att sätta på ring), men det går ju att öronmärka i efterhand. Glad
Det ska gå att få stamtavla i efterhand om kaninen är utställningsbar.

-Erika-
0

Honan har ju lätta öron så det är kanske ingen ide? Men hade ju varit kul å ha stamtavla å andra sidan. Men eftersom jag inte är medlem i SKAF eller registread uppfödare så kan väll kanske ändå inte ungarna få stammtavla?

LitenPyssling
0

#16 Honans öron kan bli bättre genom massage bland annat, sen kan de även lägga sig lite efter första kullen (min honas öron gjorde det).
Så det kan vara värt att märka, kolla på hennes linjer hur de är, är de fina så är hon nog bara "undantag" men bär fortfarande på bra linjer.

Pappan tyckte jag hade riktigt fina föräldrar så han tycker jag absolut är värt att märka.

Är du inte medlem kan du inte skriva ut stamtavla då du måste vara medlem samt ha uppfödarnummer för att få stamtavla och för att få märka.

LinneaJohaanson
0

Det är värt att få något poäng överhuvudtaget! Skrattande

Ebba-Ö
0

Hörde några som tejpat pengar på öronen, funlade det också. Massera funkar också

-Erika-
0

Har masserat mm men så fort jag slutat har de rest sig igen, ska försöka igen nu när hon växt till sig lite mer.

Ska fundera på det där med stammtavla, men det känns som om det är så mycket pengar, man ska vara medlemm osv.  Och eftersom jag bara tänkt ha en-två kullar per år känns det som om det är mycket jobb för lite utdelning. fast jag vet inte, är ju kul om det blir "på riktigt" också, får se hur jag gör.

Ingen annan som är intresserad av Japantecknade ungar efter superfina föräldrar. Ungarna kommer ev bli winertecknade eller winerbärare.

[Airo]
0

#20 om ungarna ev. blir wienertecknade eller wienerbärare kan man inte ha stamtavla på dom, då Wienerteckning inte är godkänt i utställning.

Superfina kaniner btw Glad

-Erika-
0

Tack :)

Men va bra då slipper jag fundera på det mer :P De eventuella ungarnas farfar är vit med blå ögon så då får de väll minst wineranlag i alla fall.

Synd att man inte kan ställa ut winerteckning, borde dom ju ändra på snart kan man tycka, det är ju väldigt poppulärt och vanligt nuförtiden.

Ebba-Ö
0

#22 Grejen är att wienerteckning kan se ut hur som helst. En mantlad är ju alltid vit ner och färgad på ryggen men en wiener kan ju ha en liten vit fläck på nosen eller vara nästan hel vit och bara en liten färgad fläck, då blir det svårt att bestämma hur den ska se ut.Flört
Men jag tror att det är så att det bara blir winer om någon av föräldrarna är wiener/ vit blåögd, eller har jag hel fel?

Zvintos
0

#23: För att få wienertecknat krävs det att någon av föräldrarna är det eller bär på anlaget.
Det man glömmer är att wienerteckningen faktiskt kan vara dold, dvs inte synas.
Det är därför den är såpass "lömsk".

-Erika-
0

Hihi Satte ihop dem idag :)

Är sååå fina ihop! Ska bli så otroligt spännande att se hur ungarna kommer se ut!! om de blir några ;)

-Erika-
0

En till bild :)

-Erika-
0

någon som är intresserad redan nu ;) ?

busunge
0

har en kopia av kaninen på bilden (högst upp) trodde nästan de va den ;) lite dålig bild, han ser lite tjock ut men de e han inte :) hehe

-Erika-
0

å va fin han va, vad har han för härstammning? Nyfiken på om de kanske är släkt ;)

[Kanintokan]
0

Hur gick det med kullen? :)

-Erika-
0

Hej Allihopa! Efter en lång sommars väntan, och tre parningsförsök kon det i natt en kull. Det var bara en jättestor unge i kullen och den låg i "taletthörnan" död. Hon hade inte boat eller någonting. Sååå himla tråkigt!!! Som jag längtat å väntat, verkligen jätte ledsamt. Men detta va hennes första kull och jag hoppas verkligen det kommer gå bättre nästa gång, nu vet jag ju i alla fall att båda "kan" få ungar.

Jag återkommer när jag gör ett nytt försök men det får vänta ett tag.

Mvh/Erika

www.morotenskaniner.webs.com

-Erika-
0

Börjar med att berätta att honans öron blivit mycket bättre!! Jättekul tycker jag :)

-Erika-
0

Sen berätta att en kull nu äntligen är här, sex xtycken sötnosar. Dock bara en som ser ut som sin mamma, en fin liten hona!

TILL SALU!!

-Erika-
0

Hela kullen

-Erika-
0

mer bilder på hemsidan

www.morotenskaniner.webs.com