Att folk inte kan låta bli!
Någon stal & släppte ut mina kaniner idag. Lolipop blev påkörd hittades vid vägen :(
Den 5 gången de blir stulna
hade satt lås men låset var knipsat. Känner mig urusel Jag fattar inte varför kan dom inte låta folks grejer vara ifred!
Kaniner som blivit stulna:
Linus
Agnes
kaniner som släppts ut.
Taylor
maggan
kaniner i buren
Robert
Hector (innekanin)
Gu va hemskt! 
Polisanmäl är första. Förmodligen gör det ingen skillnad. Men ändå, det är något du kan göra. Jag vet ej hur man försvarar sig mot sådana människor. Har dem inne är det enda jag kan tänka mig eller bygga Fort Knox. Jag blir så himla upprörd när jag hör vad folk gör och hur det drabbar kaniner - i synnerhet när de gör det med flit.
Alltså, det är väl värt att kontemplera om det bara är ett busstreck av någon/några som inte förstår bättre o bara tror att det blir lite kaos att samla ihop kaninerna, eller om det faktiskt finns någon som hyser agg mot er eller så. Man ska aldrig anklaga eller sprida falska rykten men det kan vara bra att reflektera.
Stackars lilla överkördisen.
Jag skulle nog ha dem inne tills jag löst utebostaden så att utomstående ej kan släppa ut eller ta sig in. (Vilket i sig låter svårt att genomföra utan ordentligt byggande :/)
Stackars dig! Att det finns sådana människor! Men måste fråga, vart hände detta så man kan hålla ögonen öppna. Hemskt!
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
Idioter som gör sånt
klipper upp lås för att djävlas..
Jättetrist för dej
Usch vad hemskt! Undrar som #3 vart detta hände någonstans?
“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth
Usch, när man läser sådant här är jag faktiskt glad att jag stoppade in mina i garaget där jag kan låsa nattetid :S
Beklagar verkligen :(
Jag kom på en sak till. Jag skulle sätta upp lappar i ditt bostadsområde och i den lokala butiken/-erna, posten, anslagstavlor och telefonstolpar runt området där du bor, osv (jag vet inte hur du bor, stad, by, osv) och prata med grannar, beskriva vad som hänt, att kaninen dött och några försvunnit/blivit stulna, att det hänt flera gånger, osv och att du önskar att folk ska ha ögonen med sig. Det är bra för att det kanske skapar en viss uppslutning, samtidigt är det bra för att om det nu var ett oförstående busstreck så förstår busarna att det får allvarliga konsekvenser och skulle i så fall inte göra om det. (om det nu inte var gjort med flit, vilket man ju inte förrän i sista hand vill tro att någon är så grym, fast de finns ju.. :/)
Kanske också sätta upp bilder på kaninerna. Gör det mer personligt.
händer det så ofta så sätt upp kameror? och/eller iaf. lampor som sätts igång när någon rör sig intill burarna. På så vis kan de bli skrämda och lättare att se.
Usch vad hemskt, jag skulle ta in dem. Men vi bor så avskilt så vi känner våra grannar (vi har inte så många) så vi skulle veta direkt vilka det var.
#8 fick mig att tänka på att jag tror jag sett nånslags "garden watch" i hundaffärer el så.. så att man ska se om nåt rör sig i trädgården.. eller om det var för rådjur.. minns ej.