Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1348 ggr
MagicMuggle
1

Vill hon para sig?

Idag lät jag min kanin Nasse lukta på min Andra kanin Angel och då började dom brumma sådär dom gör när dom är parnings sugna.. men helt plötsligt lägger sig honan på rygg och bara ligger där med benen upp i vädret. såg jätte roligt ut och jag började skratta och då reste hon sig igen. Vad betyder det? Har aldrig sett en kanin göra så förut :)

Zakarias
0

Ligger hon ner och trycker upp rumpan i vädret? Då är hon nog brunstig och vill para sig :)

Linnet
0

#1 Hon låg på rygg.

Zakarias
0

#2 Haha ojdå, läste inte så noga ;-p

MagicMuggle
0

#1 som #2 sa så låg hon ju på rygg :) hon har aldrig dragit upp rumpan sådär när dom är brunstiga med det har min andra hona gjor en gång. men jag undrar ju varför hon la sig på rygg :P

pigelina
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jättebrunstiga honor brukar lägga sig på rygg, ser väldigt roligt ut

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

MagicMuggle
0

#5 nemen vilken sköning på bilden! :D de va precis så hon såg ut xD ok då vet jag att hon är brunstig iallafall :P så då kanske de blir PARNING framöver :)

Mannez
2

#6 Bara för att honan brunstar behöver man inte para, men de brunstar bara ett par dagar, sedan dröjer det (om jag inte är helt ute och cyklar) omkring 3 veckor innan de brunstar igen. :)

Hälsningar Amanda och kaninerna

Linnet
0

Jo jag har också varit med om att dom lagt sig så där på rygg, ser himla roligt ut, men detta då efter att dom parat sig.

MagicMuggle
2

#7 de är ju meningen att jag skulle para´när hon blev brunstig

[EllenAlicia]
0

brukar dom svälla upp där nere då :) ?? för för ngra dagar sen hade Zingo svullit upp och blevi röd rosa

MagicMuggle
0

Jag har ingen aning. min kanin är så fjållig så man får knappt röra henne

Zvintos
0

#10: Att könet blir rödrosa, eller ibland till och med nästan lite lila, är inte ovanligt när de brunstar.

MagicMuggle
0

Måste bara fråga en sak ni som värkar kunna så mycket. min andra hona har bara brunstat en gång och då va de bara en gång hon lyfte på rumpan. är det något fel på henne? jag har planerat att jag ska para henne med en hane men hon måste ju vara brunstig då och hon blir ju aldrig det :( hon är 8 månader gammal så hon borde ju brunsta

[EllenAlicia]
0

#12 det vet jag men att det ''svullnar'' :) ?

Mannez
0

#9 Okej :)

Hälsningar Amanda och kaninerna

BamsePower
0

vissa syns det inte på. jag har haft honor som inte lyft sig när man tittat utan jag har kunnat låta henne vara där i 10 minuter varanan timme. Om dem är i brunst och är villiga gör dem det, men vissa honor vill inte när man är där. så prova låta henne vara hos hanen lite då och då. är hon i brunst så parar dem sig eller så kan det hjälpa henne att gå in i den när hanen är på och juckar på henne :)

MagicMuggle
0

#16 men de är den andra kaninen jag ska avla med som inte märks om hon är brunstig och hanen hon ska paras med finns inte hemma hos mig så jag kan inte ha henne där lite då och då