Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 932 ggr
[Tilde]
0

Tips på billiga fiberrika pellets

Jag ska till Sverige snart och tänkte då köpa pellets eftersom de jag har nu är slut om några veckor. Jag vill gärna ha ett högt fiberinnehåll och lite fett, men vill ha ett bra pris! Kan högst köpa 5kg eller liknande.

Var ska jag kolla? Granngården? Har varit i djuraffärer och allt är så dyrt där i Västerås! Får kanske göra ett nytt försök om ingen vet Glad

minaninar
0

Kvalitetsmärkena finns ju danmark också? Kanske billigare t.o.m.? Pre Alpin t.ex. finns ju där tror jag, och frakt annars från Tyskland eller så är ju billigare än till Sverige.

Måste i sammanhanget berätta att jag köpte fyra påsar critical care 454gr från tyskland som med frakt blev 300:- billigare än 3 påsar i sverige (där påsar plus gratis frakt skulle blivit 1300:- drygt). Även om det är lite si och så ekonomiskt kändes det som en jättebra investering, så nu ligger de i frysen o trivs. Det är så jag lätt kan använda det som en liten nyttig treat också då och då.Tungan ute

Fast om du vill köpa något svenskt foder av sjysst kvalitet så är det väl svårt i danmark, fast de borde ha bra där med. Men jag skulle kolla Pre ALpins t.ex. både på sajter i Danmark o i Tyskland.Skäms Och kolla vad ex.vis 4-5 kilo kostar.

[Tilde]
0

#1 ALLT är dyrare i Danmark :P Så jag köper hellre i Sverige. Vill helst inte beställa från internet, utan köper hellre i butik! Men kan spana in det på internet om jag inte hittar något annat. Glad

minaninar
0

#2 Ojdå.Tungan ute Nä allt vill man ej köpa på internet, men man kan fråga om utgångsdatum och sånt.. ifall det var det du tänkte på. Det brukar jag göra, så man inte får nåt gammalt yuckk.

[Tilde]
0

#3 Sant :) Nej det var mer att jag vill kunna jämföra exakt innehåll (på många hemsidor står inte allt med) och börja introducera de nya pelletsen så snart som möjligt. :P