Gillar ej att vara ensam i hage
Tjena allihopa. Min kanin gillar inte att vara i sin väldigt stora Hage, utan han vill att jag ska vara med honom hela tiden. Min fråga är: vad kan det bero på?? Och Vad kan jag göra ?? Jag skulle jättegärna vilja vara med honom hela tiden men tyvärr så kan jag inte det, har en hel del läxor nu framöver. Skulle jag kunna göra något åt så att han kan vara i hagen själv. Jag lämnar absolut inte honom ensam dvs jag sitter utanför och håller utkik på honom så att han inte försöker smita lr så att ingen katt kommer och skrämmer honom. Han är alltså ute varjedag minst 2 timmar och är alltid med mig. Ps hagen är ganska ny ( ca 2 månader) och innan hagen brukade jag ta ut honom i sele i minst 2 timmar. Tacksam för svar
/Kram Betul ♡
kaniner är inte flockdjur som t.ex marsvin. Det beror ju helt på från individ till individ. En del vill ha sällskap hela tiden som din kanin verkar vilja och andra inte.
Om h*n bodde i annat hem tidigare kan han ju blivit rädd av nån orsak och inte vill vara själv. Rädd för fåglar, kanske en katt som strycker runt i en buske i närheten? Din kanin kanske behöver en kanin kompis? Två systrar brukar funka bra eller en hona och en kastrerad hane, men INTE två honor eller två hanar, men det kan ju vara lite sent nu och kan ju sluta med blodbad..
Aja jag är ju ingen expert men alla fall… Lycka til med din sällskaps sjuka kanin ;)
#1 tack för ditt svar. Oliver som min kanin heter är min första kanin och han har bara haft mig som ägare. När oliver är med mig känner jag att han känner sig trygg. Han har det superbra när han är med mig och jag med såklart dvs med honom. Oliver är väldigt rädd gör flygplansljud och det brukar oftast åka förbi flygplaner lite då och då ungefär 3-5 dagligen kanske mer. Han har t.ex lyckats smita ut en gång då jag gick in för att byta hans vatten och tvätta skålarna. Och när jag kommer ut sitter han på den stolen jag satt på, det var så gulligt. Han skulle aldrig lämna mig och gå.
/Kram Betul ♡