Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 4039 ggr
iWontBite
3

Kaninungar ut ur boet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur tidigt brukar kaninungar komma ur boet? Jag var säker på att det var vid tre veckor, för så har det varit för mig förut, men mina är nu bara dagarna efter två veckor och sedan precis innan två veckor så har dom varit ute och smakat på allt och sprungit runt som galningar (mycket till deras mammas irritation.)
Jag trodde naivt att dom skulle hålla sig i en del utav buren där boet står i några veckor till (eftersom det står i en plastbotten till en marsvinsbur och den har ju en kant på 15-20 centimeter) så mamma kanin skulle få ta det lite lugnt, men nä tji fick jag! Det flyger dom ju över.

Det är nästan så jag vill skratta åt mig själv om trodde det skulle bli så enkelt, haha.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Fridaaaa
0

2-3 veckors ålder brukar dem börja krypa omkring :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bambiiii
0

Hahah vad gullihy, ta sig en som luften! haha

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

iWontBite
0

#1 okej, men helt normalt då :)
#2 Jag vet inte om jag ska gissa att du försökt skriva på en I-phone eller något, men det där var lite svårt att tolka xD

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

bambiiii
0

3# Oj ops, märkte inte, skrev snabbt men skriver nogrannare nu!

Vad gulligt att de bara kan ta sig mellan gallret, sött! <3

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

sländanskaniner
0

Ja, det är helt normalt! :)

De börjar ju gå utanför boet efter de öppnat ögonen, så ca 2 veckor. Mina gick utanför boet redan efter 12 dagar ^^

sländanskaniner
0

Ja, det är helt normalt! :)

De börjar ju gå utanför boet efter de öppnat ögonen, så ca 2 veckor. Mina gick utanför boet redan efter 12 dagar ^^