Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 5135 ggr
Rajamaja
0

Välter matskålen

Hejsan!

Mina kaniner har en förmåga att alltid välta upp och ner på sina matskålar. Vad kan det bero på?

Gör de så för er också?

damparu
0

Mina har keramik skålar ^^ (: dom kan inte lyfta dom ens ^^

// Ludde

Tiqie
0

Hej,min kanin Missy gör också så ibland?

Sashhi
0

Mian hänger i gallret, vilket betyder att de inte går att flyttas. Men har haft lösa skålar, och mina har alltid flyttat runt på de.

Not your mom, not your milk.

Rajamaja
2

De verkar tycker det är godare att äta sin pellets direkt från burbottnen? Eller så är det en fix idé de har för sig.

Ibland lägger jag pelletsen direkt på spånet eftersom det ändå hamnar där en kort stund efter jag utfodrat dem.

ssandraa
0

Mina lyfter också, fast dom har keramik skålar…

Dock efter dom ätit upp maten. Vet inte me vattenskålen, men varje gång jag går in dit, iaf på kvällen så är vattnet slut, vet inte om det är för dom drickit upp det eller vält ut de, för skålen står där den brukar!

thexclub
0

Vad har du för skålar?

the vanity, it becomes insanity

Tina-A
0

Jag tror inte att dom välter skålarna för att dom vill äta från marken utan snarare bara för att det är kul att putta runt på dom :) Jag skulle köpa tyngre skålar eller köpa skålar som sitter fast i gallret.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Rajamaja
0

Jag har en sån där billig hundmatsskål i plats från IKEA, som man kunde köpa för 3 kr.

PrinzeZz
0

Jag har Aktiaskålar till alla mina. Tycker dom är väldigt bra, Akitaskålarna hänger på nätet.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Sara-D
0

det är ju bara å skaffa dig tynngre skålar så dom inte kan välta dom ^^

pigelina
0

Mina välter och bär på keramik skålarna även om dom e tungta, Tequila brukar slänga omkring den^^

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Husberg
0

Jag har skålar som sitter fast i gallret men dom välter min kanin ner endå, hon gnager bort dem.:)

BeccaL
0

Om den gillar att flytta på grejor kan du lägga i en gallerboll (sån med hö i) det gillar iallafall min kanin att flytta på ^^

Now stay with me cause I'm quite quick 5 6 7 8 :) 

Nickel
0

Jag har limmat fast min matskål deras "terass" som dom har i sin bur. xD

Manda&sotis
1

Min Sotis brukar välta sin toalett och igår så välte han sitt hus ocksåTungan ute