Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1385 ggr
Bobby
0

Mimmi har fått bebisar!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

SkrattandeIkväll har Mimmi fått bebisar! Jag har kollat till henne ett tiotal gånger under dagen, men hon hade inte dragit av någon päls så därför trodde jag att hon kanske inte skulle ha ungar… Men för en timme sedan var jag ute hos henne och på håll såg jag att det låg fult av päls i buren och hon var i sitt bo. Efter en stund gick jag ut i gen och då var hon inte i boet längre, så då vågade jag mig fram. Jag kelade om henne och såg att hon hade lite blod på bakbenen så jag kände i boet. Tre ungar kände jag och de hade läten för sig. Minst en måste ju därför leva… Ska kolla lite mera noga i morgon så hon får vila och ha det lugnt i natt!

Tribe
0

Redigerat av Kajsa pga personangrepp.

myriis
0

Ellis inlägg var ju inte så farligt (?)

ciss
0

Kul. Hur gammal är hon?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Tribe
0

Redigerat av kajsa.

Tribe
0

Redigerat av Kajsa.

ciss
0

Det finns ett ord som heter ironi .. :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Tribe
0

hahh:P

Mysterious
0
Prizma_o_Kristall
0

Vad är det som är fel??

Kramar

KajsaM
0

Tribe, det där är lite personangrepp. Alla får tycka som dom vill men man får inte göra personangrepp. Kommer ta bort det jag tyckte var taskit.

Mvh Kajsa, Medarbetare.

myriis
0

Det är väl inte personangrepp att säga att man själv skulle råda till att folk inte skulle köpa från den kullen, vad tusan är det för personangrepp? o_o Det är väl bara hon som uttrycker sina åsikter om kullen?

Tycker folk börjar tro att man kan begränsa folk från att skriva i trådar, men det går inte. Detta är ett fritt forumoch sålänge det inte bryter mot reglerna så får alla skriva i alla trådar.Man måste inse att alla på internet är inte jätteglada/snälla.
(Detta är inte riktat till någon, det är bara i största allmänhet)

Bobby
0

Mimmi är i dag fem månader gammal… Alldeles för ung för att få ungar. Men då jag inte medvetet har parat henne så måste det ha skett genom nätet i buren. Vi älskar verkligen våra två kaniner och vill dem bara väl!

Vad det gäller köpare till ungarne (om de överlever och är ok) så är det inga ungar som kommer att komma ut på annons någonstans. Känner många som visat intresse av en unge efter Mimmi och Bobby. Finns det någon hona i kullen ska den behållas.

Om allt nu går som det ska hoppas jag att bebisarna får lika underbart temperament som sina föräldrar, vilket jag tycker är det absolut viktigaste med en kull ungar!

Tack snälla, super trevliga Tribe för dina kloka inlägg! Och Tack Kajsa för att du kallar det för lite personangrepp…

Nova.Caspian
0

#11, alla på internet är som du säger inte glada eller jättesnälla, och dom som inte är det tycker jag inte borde skriva nånting. Och that's it.

#12 Den här gången gick det (antagligen) bra, men se till att fixa det där nätet så att det inte händer igen, alla gånger går det inte bra! .. grattis till ungarna iaf, Mimmi är verkligen jättefin :)

Nova.Caspian
0

oj .. såg att det blev lite fel. man behöver inte vara glad eller jättesnäll, men åtminstoe trevlig. och det blir lätt otrevligt om man inte är iallafall lite snäll eller lite positiv/glad.
äh, ni förstår säkert vad jag menar :P

Elina.
0

#12: Jag struntar i hur det gått till, men de kan inte ha parat sig genom ett galler.

Tina-A
0

Kajsa har gjort helt rätt när hon har redigerat bort brutna Skrivregler.

Man får inte bryta mot skrivreglerna och de som inte förstått vad som är fel borde kanske ta en till titt i vad som är tillåtet och inte.

Mvh Tina Sajtvärd

Och förresten, grattis till ungarna bobby!!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

lill-jarven
0

#15 Det beror väl på vilken typ av galler man har plus att kaniner är väldigt skickliga på sånt där.

(Min hund har t.o.m. blivit parad genom hundgårdsstängsel!)

Grattis till ungarna Bobby, hoppas alla lever och mår bra

Stj3rnfallet
0

Roligt för dig att hon har fått ungar =) Men lite smått oansvarigt att ha kaninerna så om jag nu får skriva det.. Sånt bör man tänka på innan om man inte vill att ngt ska hända.
Hoppas iaf att allt löser sig på allra bästa sätt =) Och det var tur att Mimmi klarade av det så bra som hon gjorde =)

Bobby
0

Så fort jag blivit ensam hemma ska jag kolla ungarna. Jag kände bara lite försiktigt i boet och de är varma och rör sig. Mimmi är pigg och glad.

Bobby har jag däremot fått säta i en annan bur som inte gränsar till Mimmis… Han försökte att komma in till henne!

Proanders
0

Håller med #11. OM uttalandet var menat att INTE köpa ungar från den kullen, för att de skulle ha ev. defekter, så är det INTE ett personangrepp.

Men om uttalandet syftade på att personen ifråga har agerat  oansvarligt, och är oansvarlig, då ÄR det ett personangrepp.

Emellertid så var uttalandet INTE riktat mot uppfödaren, utan var en allmän uppmaning, och kan därför ej anses som personangrepp.

Lagen tolkas också så att det är inte det skrivna ordet eller innebörden i det som är kränkande, utan OM person känner sig kränkt av det, gör hon det, då ÄR det en kränkning.

Som i alla andra instanser om tvistemål, måste man utgå ifrån att personerna talar sanning, har man andra synpunkter MÅSTE man lägga fram bevis för sina påståenden.

Uppfödaren har intygat att hon/han inte har avsett denna parningen medvetet, och hållt djuren åtskiljda, och får således anses vara trovärdig.

Personligen så anser jag att det bara är  "sanningen som kan överträffa dikten", så bara för att jag m.fl. tvivlar, så KAN det ju vara sant, bara för att inte vi har upplevt det.

Hoppas att mamman och ungarna mår väl efter omständigheterna, och fortsätter så…

twinnie
0

Tur att hon klarade det! Och ta bra hand om ungarna, ifall det visar sig att Mimmi inte klarar det. :)

Tina-A
0

#20: Jag vill verkligen inte förstöra bobbys lyckotråd, men läste du vad som skrevs? Jag är helt övertygad om att bobby blev väldigt sårad (jag skulle verkligen blivit det) och jag tolkade inlägget som kränkande och elakt och onödigt och helt och fullt riktat till bobby.

Och det är fortfarande jag som bestämmer vad som är okej att skriva på min sajt och inte, och det där är verkligen inte okej.

Mvh Tina Sajtvärd

Prizma_o_Kristall
0

#20 Jag läste vad som skrevs, och det var personangrepp i mina ögon! Jag hade blivit väldigt ledsen om jag varit bobby, jag tror inte han/hon parade med flit. Jag tror att bobby vill sina kaniner väl, och därför tror jag inte

#22 Bra skrivet!:)

Men å andra sidan, om man läser inlägg #12 så verkar inte bobby särskilt ledsen. Hon verkar inte tycka det är personangrepp och därför ÄR det väl inte det. Alla reagerar vi olika. Och läser man bobbys inlägg #12 så verkar det som att inte parningen var medveten.

Men om jag inte minns fel, var det inte bobby som för några månader sedan "hade bråttom" med att få ungar efter sin hona som då var alldeles för ung?? Jag ber hemskt mycket om ursäkt om det inte var du bobby….

Hur som helst, grattis till ungarna och lycka till både för dem och mamma Mimmi!

Kramar

Bobby
0

Jag skrev med en massa ironi när jag kallade det för lite personangrepp… Jag är nybörjare med kaniner och är inne på det här forumet för att lära mig. Jag tar till mig vad som skrivs och försöker sköta mina kaniner på absolut bästa sätt! Visst var det jag som hade bråttom med ungar… Men till slut drev jag med alla på tråden då de idiotförklarade mig! Jag hoppas verkligen att Mimmi klarar av det här och att hennes bebisar får bra hem.

Visst blev jag ledsen för påhoppen…

Prizma_o_Kristall
0

#24 Ok, då var det inget allvar i den tråden^^? Jag hoppas också att Mimmi klarar av ungarna och att ungarna får ett bra hem… Men det är jag säker på att dem får, det tror jag att du är noga med, valet om hem till dina små!

Förstår att du blev ledsen…

Kramar!

Bobby
0

Tack snälla!!

Proanders
0

#22 Nej, jag vill heller inte förstöra någons tråd. Och ja, jag har läst inlägget, men jag är neutral i sakfrågan. Jag ville bara klargöra vad som anses vara intrigitetsbrott.

Naturligtvis har DU sista ordet, och stödet finns i skrivreglernas sista punk "Skriva elaka, kränkande eller nedvärderande kommentarer"

Ber om ursäkt för min inblandning, ska hålla min käft i forsättningen.

Tina-A
0

#27: Du får hur gärna som helst lägga dig i och skriva vad du tycker ^^ Menade att jag kanske borde PMat dig svaret eller någonting eftersom jag inte vill skriva "jobbiga" saker (som det ofta blir i bobbys trådar) när bobby såklart bara vill vara glad just nu :) Då kanske man ska prata om vem som gjort vad i en egen tråd och då är det ju mitt fel att jag fortsätter svara till folk i samma tråd. Precis som jag gör nu- oups.. :) (Ursäkta bobby)

SagaoAlfred
0

Jag har läst bobbys trådar förut, så jag vet vad många anser om den här kullen osv.
Men men, jag säger GRATTIS iaf och hoppas att ungarna klarar sig finfint :)

Jojsan
0

Kul med ungar :) hoppas de klarar sig bra :)

SaraB
0

Grattis Bobby! ^^

Hälsa Mimmi, Bobby o ungarna ;OP

Mysterious
0

kul med bebbar!!Hoppas alla klarar sej,lycka till!!:D

myriis
0

#24: Något som är värt att tänka på när du känner att du blir påhoppad är att vi alla strävar efter samma sak, att kaninen får ha det så bra som möjligt.. :)
Nu är ju "skadan skedd" och det är bara att göra det bästa av situationen!

Bobby
0

Har kollat bebisarna i gen… Trodde inte att kaninbebisar var så stora… Men de är hur som helst liv i dem och Mimmi är lugn och fin!

Tina-A
0

#34: Vad roligt att höra :)

Bobby
0

Bebisarna lever fortfarande och ser väldigt pigga ut… Om Mimmi inte hade tagit hand om dem så tror inte jag att de hade levt så här länge… Eller?? Någon som har svar på hur fort livet kan ta slut om bebisarna inte får mat??

Henni-Chan
0

Jag kan ha fel men mina honor som haft kull. Har enbart diat ungarna i skymmningen och gryningen.. Och vad jag har hört brukar de flesta honor göra så. Så hon har förmodligen diat dem när du inte är där Glad

Lycka verkligen till!

Hendrike "Pinkku" Palm 

~ Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Tina-A
0

Jo, dom diar ju när du inte ser. 1 eller 2 gånger om dagen.

Jag vet inte hur snabbt ungarna svälter ihjäl om dom inte får mat, en svälter gör dom iaf. Men det tror jag inte dina gör :) Då magrar dom ju av ganska mycket innan dom dör..

Bobby
0

Har kollat de idag igen! Pigga och allerta är de!!Skrattande

[Niike]
0

#39 Kul att höra! Grattis till ungarna förresten och hoppas det inte blir någon "tjuvparning" eller vad det var igen. :)

Bobby
0

Nu mera har vi en bräda + galler mellan burarna. Men just nu är Bobby i en markbur för att Mimmi ska få vara helt i fred!

Qnas
0

Men gud vad kul! Du måste klappa lite på Mimmi & Bobby & ungarna från mig! :) Pussa extra mycket på Mimmi som klarade det galant, vad jag förstått :-D ^^

Bobby
0

Jag tror att hon faktiskt har klarat detta GALANT!! Har blivit väldigt uppskrämd i och med att hon inte är så gammal…

Nu är de tre dygn gammla och jätte livliga, så jag tror att den värsta faran är över, hoppas på det i alla fall!

Tina-A
0

#43: Det tror nog jag också :)

Qnas
0

#43, jag har ingen erfarenhet av kaninungar eller så men jag vet att du & Mimmi kommer få ha kvar alla ;)

Bobby
0

Efter dagens bebiskoll kan jag bara meddela att alla fyra mår bra och är oehört pigga. De har till och med börjat få lite fjun på kroppen. Känns så skönt!

Tina-A
0

#46: Åh, jag minns när våra ungar var sådär små.. *suckar* :)

Bobby
0

Men jag vete katten om jag tycker att de är söta… Men jag är övertygad om att snart så tycker jag det…Skrattande

Tina-A
0

#48: Hahah, det kommer du göra ;)

Qnas
0

#48, ja de är inte så söta först, men med all päls på kroppen, när de är små är de så söta att man bara vill krama om dem hårt!! :)

Mysterious
0

bobby du måste bara fota dem snart!!;D

Qnas
0

ja, håller med, vi vill ha foton, vi vill ha foton, vi vill ha foton.. XD

Ezie
0

Vad kul att du fick kaninungar det skulle jag också vilja ha men jag får säkert det inte för mamma och pappa.

Bobby
0

Nu finns det bilder på bebisarna!  Här 6 dagar gamla!

[Niike]
0

Oh va söta! Har du bild på pappan? :)

Bobby
0

Här kommer Bobby!

Qnas
0

naaw, inte för att vara taskig eller så men han liknar våran katt lite XD

Bobby
0

Han ser inte ut som en kanin… Jag vet! Men söt och go är han!

KvirrZ
0

Söta :) De ser ut som de blev vitscheckar.

- Mvh Emma

Bobby
0

Jag tror att det är två vitscheckar, en mantelbrokad japanfärgad och en som är nästan enfärgad helvit fast med färgade öron.