Uppfödning japantecknad dvv
Finns det nån här inne som riktar in sig mest mot japantecknade dvv? Älskar den teckningen, har tre stycken själv. Minstingen har inte flyttat hit än men kommer i början av maj att göra det. Hon har stamtavla och ska ställas ut, tyvärr har hon inte så "fin" teckning enligt standars men med lite tur går hon igenom 
Vet faktiskt inte :/
Har en fråga, vad menas med att den går igenom?? At den får mer än 90p??
Hehe, har aldrig ställt ut x'')
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Vad jag menar med att den ska gå igenom är att den får tillräckligt med poäng för att kunna stambokföras och avlas på om man vill. Vet inte hur mycket poäng som behövs, har aldrig ställt ut förut. Den här lilla jag köpt och en vit blåögd jag oxå snart ska hämta kommer bli de första jag ställer ut. Har mycket att läsa på 
Att den går igenom menas att den inte blir nollad, dvs att den faktiskt får poäng. Min hona blev nollad på senaste och gick alltså inte igenom. Vad man väljer att stambokföra på är helt upp till en själv, finns ingen minimigräns vad jag vet.
#4 Ok trodde att det fanns en minsta poäng de var tvugna att nå upp till för att få stamboksföras. Som jag skrev, jag har myckat kvar att lära om utställning
Nått tips? om nån bra sida jag kan läsa förutom skaf?
Ännu en dag som börjar med att man får lära sig något nytt ;)
Tack för förklaringarna.. :)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
http://kaninmagazinet.se/2012/february/klassindelningar-pa-utstallning.html
Det finns mer om utställning på den vänstra spalten under "Utställning" :)
Jag föder också upp japan i liten skala, titta gärna in på min hemsida www.morotenskaniner.webs.com Har en superfint tecknad hona till salu ;) om du får några fint tecknade japan i frammtiden är jag väldigt intresserad. MVH/Erika
#8 Riktigt fina kaniner du har
Just nu har jag köpstopp på kaniner, måste ju ha lite plats kvar till egna bebisar oxå. Hojtar till om jag sk aköpaoch se vad du har. Kolla gärna in min hemsida, där kommer alla framtida kullar finnas. Är inte aktuellt förrän i vinter/vår då mina bara är bebisar än.