Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 443 ggr
[Wera]
0

Första kullen för iår har kommit

Jag har nog inte varit så här glad på hur länge som helst! ÄNTLIGEN har jag lyckats fått en kull här hemma som dessutom klarat sig. Ängla (vit bö teddy) har fått en kull på 5 bebbar, alla är väldigt ljusa. Dom är så fina och bra i storlek allihopa. Som några av er vet har jag försökt få henne dräktig ganska så länge nu men misslyckats.

Jag skulle ta ut alla kaninerna i sina hagar och när jag tog i Ängla lät hon ovanligt tjurigt i "protest" så jag tänkte direkt om hon hade fått något. Lyfta upp henne och kände "men gud hon har fött" för hon hade blivit galet mycket mindre om magen Flört Lämnar henne i buren med lite gräs (för att hon inte ska komma in till bodelen) och öppnar bodelen. I min lycka får jag se att hela boet rör sig och små ungar "studsar" upp haha. Gud vad glad jag blev Skrattande

Men nu till det "mindre roliga". Antingen är Safir (havanna teddy) pappan eller min lejonhuvade dvärgvädur Leo (brun zobel) för han den rackaren grävde sig in till henne en gång ungefär vid de dagar jag parade henne med Safir… Men detta kommer att märkas genom färgerna, blir det zobel eller vit rö (om nu Ängla bär på det) så är det Leo, kommer det vit bö eller brunt är det Safir.

atlanta
0

Vilken liten busa, två killar Tungan ute Grattis till de små!!

[Wera]
0

#1 Ja vi får se vem det är, tur att jag bara har dvärgvädurar hemma Flört enda som skiljer sig är pälstyperna ^^ så det kan bara bli teddy eller lejon! Tackar! Jag har försökt få en kull på henne sedan januari! Tungan ute Så nu är det extra roligt Glad

Hon fick en kull för några månader sedan på fem stycken då också - och alla såg likadana ut (identiska med dom små hon har nu) men med en annan hane. De frös dock ihjäl samma natt som de föddes.

atlanta
0

Nä men gud vilka söta "grisar" helt underbara. Håller tummarna att allt går bra för henne den här gången Glad