Min kanin vill inte bli parad
Jag vill para min kanin men varje gång hon träffar en hane så vill han para henne men då blir hon rädd eller nått för hon försöker kommaifrån honom och det kan hända ibland att de börjar slåss, då skiljer jag ju självklart dem åt. vad beror detta på?

Jadu ingenaning jag är inte så insatt i det där ;)
Har du noga tänkt på allt med ansvaret med att ha ungar, risken med att ungarna/honan dör osv? Tar man en kull så ska man veta mycket om Avel, vad som kan gå snett och hur man sköter kaninerna. Det är allt annat än seriöst att ex bara sätta ihop 2 kaniner och hoppas på ungar. Har du hem till alla ungar ifall honan skulle få 10 ungar? Marknaden svämmar redan över av hemlösa kaniner.. Vad vet du om genetik & hur defekter nedärvs? Vet du föräldradjurens stam?
Är honan inte brunstig så är hon ju inte villig att paras.
Hur länge har du försökt? Om du bara försökt i några veckor är hon troligen inte brunstig.
Men har du försökt flera månader vill väl honan tydligen inte paras, då är det bara att strunta i det :)

Säger som Elina; vet du tillräckligt?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Kan som sagt vara så att hon inte är brunstig. Eller så har hon ingen lust helt enkelt och då får man hitta något annat alternativ
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#0 Var det inte du som inte visste vad det var för kön på din kanin?
Eller det kanske inte är samma kanin..!
det var inte samma kanin
det är många som har paxat kaninungar av mig när mina får så jag vet att alla kommer att få bra hem
, och jag har haft kaniner hela mitt liv så jag vet tillräcktigt och om det är någon som inte blir såld så har jag plats till en eller två till.

det är när honan inte är brunstig men har du försökt bara med en hane eller med flera? för ibland kan honan välja hane.
honorna ville när de hade lärt känna honom