Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 1216 ggr
Loverabbits
1

Intressekoll på rexbebbar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, hej!

Nu i vår här så ska jag låta para Vässarns Dalmatian Cooper "Cooper" med Rosé. Jag väntar mig en social kull i fina färger. Tror att dessa ungar kan komma att bli riktigt, riktigt fina faktiskt! Både till sättet, utseendet och rasmässigt.

Små översociala hundvalpar väntas! ;) 

Här kommer lite info om föräldrarna:

Pappa: Vässarns Dalmatian Cooper "Cooper är en viltgrå/castor dalmatinertecknad grabb och ställd på som högst 93,5 p och förhoppningsvis ska han reggas nu. 

Den här killen har superpäls, len och fin. Han är liten ca 3 kg. Till temperament är han en otroligt positiv kille med en massa energi. Han är alltid snäll och vänlig. otroligt kramgo och kontaktsökande. Inte ett dugg blyg! Han är snabbtänkt och påhittig, nyfiken på allt och han är en riktig charmknutte. Han är mera som en hund i sättet och vill alla gott. En galet härlig kanin som jag är otroligt förtjust i! Han är busig och aktiv med mycket spring och skutt i benen! Brukar göra riktiga tokrace. 

u: Pixie, viltgul 94 p ue: viltgul 95 p uu: viltgul 94,5 p 

e: Agent 001,  svart dalmatiner, dansk import ej ställd ue: dansk uu: dansk

Mamma: Rosé heter denna tös och hon är viltgul. Jag kommer att låna in henne till kullen och vet därför inte så mycket om henne mer än att hon är snäll men kan vara något blyg. Har sett henne en gång och hon är otroligt söt! Denna tjej är något större ca 3,5-4 kg.

Jag vet inte så mycket om Rosé idag men info om henne kommer, hon finns inte här hemma ännu men kommer när det närmar sig parningsdatum. Vet dock att hennes pappa är 95 poängare och mamman import. Rosé är ställd och ska ställas igen troligen i feb.    

Förväntade färger är: viltgult, viltgrått och svart samt dalmatiner i detta.

Ungarna kommer säljas med stamtavla eller härstamingsbevis, skötselråd, övergångsfoder och bilder från uppväxten.

Förhoppningsvis får ungarna godkänt antal luckor i stammen. Cooper ska jag söka dispens på nu och förhoppningsvis få igenom så lucka blir på farfarn till ungarna. Mamman till Rosé är som sagt import och jag vågar inte svara på om hon är ställd. Men någon lucka kommer det bli i stamtavlan dock förhoppningsvis godkända luckor! Mer info om detta kommer! :)

Hör av er vid intresse, själv kommer jag att spara en viltgul dalmatiner hona. :)

Kontakt: trotternumber1@hotmail.se 0174-132 48 eller PM:a

Min hemsida är: www.vassarnskaniner.weebly.com

//Olivia

Bilden är på Cooper

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

Loverabbits
1

Cooper

Loverabbits
1

Cooper

Suskiv
0

Det kan helt klart vara av intresse. Jag vill ha en dalmatinprickig hona.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Loverabbits
0

#3 Vad roligt! Vill du ställa dig på kö, det är inte bindande. Vart bor du någonstans? Vad heter du? :)

Suskiv
0

Jag ställer mig gärna i kö. Susanna Olsen heter jag och bor i Eskilstuna/sörmland.

Loverabbits
0

#5 Kul, kul! Skriver upp dig, du bor ju ganska nära också, vi finns ca tre mil utanför Uppsala. :)

dermot
0

Har du bild på mamma kanin? :-)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Loverabbits
0

#7 Kan kopiera ägarens hemsida: http://www.viltgularexar.n.nu/kaninerna 

Rosé är kaninen näst längst ner. :)

Jag har sett henne i verkligheten en gång och hon har väldigt fin färg!

dermot
0

Jaså är det Cathrine! Har haft en hona från henne (efter Mango & Isabella. Elsa heter hon) Så vet hur snygga de är! :)

Lycka till med kullen!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Loverabbits
0

#9 Haha, ojdå! Tackar! :)

Loverabbits
0

Ny bild på Cooper!

På Rosés sida blir det inga luckor så om jag får dispens på Cooper får ungarna godkänd stamtavla. :)

Loverabbits
0

Puttar upp :)

Loverabbits
0

Kullen blir istället med Rosés helsyster Sunino reggad på 92,5 p. Jag har fått hem henne och hon är urfin! Snäll och trevlig, lätthanterlig och mysig! En väldigt lugn och trevlig tjej med en underbar mörk viltgulfärg. Dessa ska paras alldeles snart och jag tror de kommer passa varandra perfekt!

Visst är Sunino läcker! :)

Loverabbits
0

:)

Loverabbits
0

:)

Loverabbits
0

Ny bild på Cooper :)

Loverabbits
0

Den femte april släpptes dessa två ihop så hoppas nu att Sunino är dräktig, hon bökar iaf runt mycket i buren så det är lovande. :)

Loverabbits
1

Nu är ungarna här! De är snart två veckor gamla och ursöta! Finns sju styck i färgerna tre viltgula, en viltgrå, en viltgul sotad(?) manteltecknad och två mantelteckande viltgula. Flera kommer bli till salu när jag vet kön säkert dock kommer någon/några att stanna. :) Mer info och bilder kommer! Tänkte även höra om Suskiv (#5) fortfarande är intresserad av en unge då dessa kommer finnas för tingning så fort jag säkert könen och vilka som stannar. :)

Suskiv
0

Nej jag är inte intressrad, ville ha en dalmatinprickig.