ha kaninen lös ute
är någon här som brukar ha sin kanin lös i trädgården?
kaninen vi hade när jag var liten sprang nästan alltid lös från första början. Så länge man var i trädgården så stannade han där. Var hur mysig o snäll som helst!
När vi köpte charlie så hade vi honm lös i början och det gick bra, men efter att min mor väntat i tammar på att han skulle komma ut från grannens tomt (avgränsas av en stor häck) så blev det inget mer lösspringande för honom.. Spelade ingen roll hur man försökte sätta för denna häck för han listade alltid ut hur han skulle ta sig igenom!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Albin sprang lös i sommras och kom när man ropade. Men nu får han gå i sele ;) Han stannar alltid på gården om han går lös men det går nästan inte att få tag på honom!
Min kanin Kajsa var lös i trädgården när hon var sjuk hon var väldigt tam på den tiden men ibalnd fick man jaga henne
Våra kaniner (läs Leah) har rymt några gånger och stannar då alltid på tomten, men jag skulle nog aldrig släppa lös henne på tomten avsiktligt.. Är så jobbigt att få in henne i buren igen då eftersom hon tycker såå mycket om att vara ute och springa :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Alfons går alltid lös på tomten. Han har aldrig rymt. Men jag måste ändå vara ute och titta till honom hela tiden så han inte går under altanen (vilket aldrig hänt). Men det problemet hade jag med andra kaniner (som jag nu inte har kvar).
Jag har faktiskt aldrig testat att ha någon av mina kaniner direkt lös på gården. Springer så mycket hundar och katter här i området (ej på våran gård dock), plus att vårat hus ligger precis vid vägen. Så jag vill inte riskera att de blir skadade.

Hampus har rymt 2 gånger och då fick jag fast han. Var bara att lyfta han :D Men jag har aldrig släppt han med flit. Skulle inte våga för grann hunden :P Men inne är han som en hund :)

Blixten gick mer lös än med koppel, han kom när man ropade :) :P
Jag vet inte riktigt.. Båda mina kaniner rymmer då och då (Jag är matte med superkoll xD) men ingen av dem har lämnat tomten ^^ Släpper aldrig ut dem med flit, men Roxy brukar ibland få hoppa lös när vi tränar ;P
Men om kaninen är ute så kanske ett annat djur kommer och äter upp kanien… Fast ni kanske inte bor typ precis brevis en stor skog som jag :P Fast det finns ju en risk i alla fall.
Mina kaniner brukar rymma så ofta att jag inte blir rädd längre när jag upptäcker att en rasthage är tom xD Dem stannar alltid på tomten. Vill ändå inte ha dem lösa eftersom grannen har hund och katt. Plus att jag bor precis bredvid huddingevägen!

Jag tror inte det finns något vilt djur som kommer upp på gården och tar kaninen, det skulle isåfall vara t.ex på natten om kaninen rymt in i skogen :)
Gizmo brukar få gå lös på gården ibland när jag mockar :) Det tycker hon är mysigt.
jag brukar ha de :) min zlatan hoppar omkring och nu håller jag på att träna min gotlandkanin till att hon också kan gå lös :P
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Amy går lös nästan varje dag (på sommrarna),
jag håller självklart koll på henne. Vill jag att hon ska komma till mig sätter jag mig på huk sträcker ut handen. Annars hoppar hon alltid upp i sin bur själv.

Jag skulle aldrig våga ha Buffis lös på tomten! Han blir totalt livrädd och får panik om det kommer ett flygplan, vilket det gör ganska ofta över vårt hus! Hittills har jag enbart haft honom i sele och de gånger det ha kommit ett flygplan har öronen stått rakt upp på honom (en dvv) och han har fullkomligt rusat runt i panik i selen. Så jag måste vara supernoga och lyssna efter flygplan om jag tar ut honom.

Min kanin Jenka kan man ha lös ute han är lite som en hund han lyssnar typ på vad jag säger hehe fastän vi inte har någo tät häck eller så men han vet att han bara får vara på tomten men jag lämnar ju inte honom ensam ute fri springande

Jag skulle inte kunna släppa kaninerna lösa i bakgården, speciellt inte ronja. Dock har lille skutt fått testa det lite men han blir för nyfiken och springer runt, och jag orkar inte springa efter. xD. Så dom får stanna i deras rasthagar. ^^
Har bara Pepsi lös när jag fotar henne :)
- Mvh Emma

Engla går lös och jag går efter.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

mimmi är alltid lös fast hon är lite svårfångad XD
Vågar inte låta mina kaniner ströva fritt eftersom att dom är hundrädda^^

Moses kommer när man ropar ^^ Men vågar inte släppa honom (A)
jag har haft en av mina holländare lös. han var otroligt tam, han följde med mig överallt, men stannade alltid på tomten.
Tyvärr så blev han dödad av en hund i början av året…
RIP Solbackens William
Född: 12 Juni 2004
Död: Februari 2007
Älskad och otroligt saknad!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
det var jätte längesedan jag använde sele/koppel på skalman, jag vet inte ens var jag har den ?!. alltså jag har honom lös för det mesta. en dag förra veckan låg jag ute på gräset och solade så låg skalman brevid i solen, och sen hoppar han in i skuggan och sen kommer han fram till solen igen.. alltså han går lite som han vill,, och han håller sig gärna där människor är för han är så kelsjuk.. han gillar också att vara där min hund timmie är!! =)
Medarbetare på Hundar.ifokus