Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1670 ggr
Mingle
0

(S) Beaumaris vill skiljas!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Beaumaris (hona i dvärgstorlek) är i behov av att flytta snarast då hon inte trivs så bra med sin kaninkompis som är för bossig mot henne! Ser helst att hon får egen bur då hon lätt blir hunsad trots att hon har en del "skinn på näsan".

Denna kanin är en riktig sötnos och det tycker alla! Pigg, snäll, framåt och nyfiken! Passar till barnfamilj då hon är vänlig men behöver lite tid att landa efter rumskompisens behandling. Därför inte alltför små barn.

Skulle passa inom Kaninhoppning är jag övertygad om. Hennes pappa är en mycket duktig hoppkanin. Vinnare av Breeders Trophy 2009! Tävlar i svår i både rak och krok.

Född i april 2011.

CorneliaAndersson
1

Inget påhopp eller att jag lägger mig i eller så, men får hon bo i en ensam bur nu?? eller bor hon fortfarande tillsammans med ''kompisen''??

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Mingle
0

Hon bor fortfarande tillsammans med kompisen då de fortfarande har utbyte av varandra. Kompisen biter henne inte (då hade jag särat på dem direkt) men hon är väldigt dominant ibland. Därför känner jag att Beaumaris behöver flytta till ett nytt hem och gärna snarast då hon skulle kunna ha det ännu bättre. Själv har jag inte planer på att behålla henne då jag inte har användning för henne i min Avel. Det är synd för hon är en riktigt mysig kanin…

dermot
0

Jag har alltid varit intresserad av denna myskanin.. Men nej, tyvärr:(

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Mingle
0

#3 . Synd! Hon är en väldigt kul och speciell kanin! Ger en "eskimåpussar" titt som tätt. 

Om två kaniner ska bo ihop så vill jag att personkemin ska klaffa till 100% och det stämmer inte riktigt mellan henne och halvsyrran Zonia. Ibland är de så goa med varandra men ibland är kompisen för bestämmande och för matsam.

Beaumaris har visat tidigare att hon trivs bättre med sällskap så därför känner jag att jag inte särar på dem om det inte är kris.

dermot
0

Hade jag inte haft så många ungar på G, hade jag gärna tagit henne! Har en kastrerad hane som kan flytta ihop med en hona (är tänkt ska gå med ungar som ej blivit sålda och de jag ska behålla i en stooor box) och de hade ju kunnat gå tillsammans annars. :) Men som sagt, vill inte ta på mig för mycket.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Mingle
0

#5 Verkligen synd för det hade fungerat riktigt bra tror jag! Hon gillar att ha sällskap och har alltid haft det. Har bott i kärringhage också. Dock är hon den som går undan och då beror det helt på de andra kaninerna om de är för dominanta.

[Bolten]
0

du borde kanske skriva vem den är efter?(:

dermot
0

#6 Är hon kvar senare i sommar, kanske jag kan ta henne:) För jag menar… kolla på henne!!

// Anka

marithaj
0

#8 Håller med dig Dermot, en jättevacker tös ;) Hon ser så snäll o go ut också!

Mingle
0

#8 & 9 -> Tack! Ja hon är grymt fin! Vädligt snäll! Minns när jag tog bilden,  hon ville bara smita upp i knäet. Precis som sin pappa! Sittta i knäet på kända som okända! =)

Jag har många gånger tyckt att det varit väldigt synd att hon inte passar in i mitt avelsarbete. Som systerdottern sa: Henne får du inte sälja! Men tyvärr kan man inte behålla alla… :(

dermot -> Ska komma ihåg det men hoppas för hennes skull att hon slipper vänta så länge. Hon behöver komma till ett hem där hon bara får vara och bli bortskämd!

Pappan är Lilla Breeders Trophy 2009 vinnare och inget annat. Jag glömde visst ett ord i annonsen…

Mingle
0

Transportmöjligheter till Tierp och ev. Rissna finns! Viss transportrabatt ges då det är viktigt att hon får ett nytt men långsiktigt hem snarast!

Med kaninen följer övergångsmat, rabatt vid foderköp, omplacerings- och friskhetsgaranti, support vid råd etc… Säljs med härstamningsbevis, öronmärkt och kan vaccineras på begäran till självkostnadspris (tror det kostar 70 kr)! :)

Mingle
0

Puttar upp då hon behöver få ett nytt hem snarast! Orolig för hennes vikt och tyvärr är det för kallt för att bo ute än här uppe… :(

Så länge hemmet är det rätta kan jag tänka mig 180 kr i pris. Men då får man med en hel del så som foderrabatt, extra övergångsmat (förutom det de alltid får med sig) eller presentkort på sele (exkl. frakt) etc. Du får också rabatt på frakt om kaninen behöver transporteras. :)

Intresse finns, kanske jag ska nämna, men om hon ej säljs den 14:e så är det första lämpliga hem som gäller…

Mingle
0

Beaumaris lånas tills vidare ut till Vickan Olovsson som tänkar prova hennes hoppvilja… :)

Mingle
0

Nu är Beaumaris tingad till Natalie i Kungälv i väntan på transport. Några förslag? Tveka inte höra av dig!