Hur matar du dina ninisar?
Ja, en enkel fråga egentligen men självklart ska jag utveckla lite :)
Hur matar du dina kaniner?
Ger du dem pellets i en skål eller sprider du ut det på golvet / buren? Om du ger dem något extra så som sallad eller liknande, lägger du bara in det i buren?
Är det något extra så lägger jag det i en boll och hänger det i burtaket, så dem får sträcka lite på sig. Är dem utomhus så får dem tillgång till aktivitetsbollen med pellets i.
Jag ger mina pellets i en skål och fri tillgång till hö :). Men om jag ger grönsaker och frukt, så skär jag dom i bitar och sprider runt i buren :).. Har också grävt ner en morot i deras grävlåda :)
I en skål ;)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Ger pellets i skål för att det inte ska ligga och mögla i buren, har svårt att tro att ninerna lyckas hitta varje lilla bit… Grönsaker ger jag direkt på burgolvet, hö i höhäck.
Själv ger jag hö löst, pellets i skål och gurka / sallad / maskrosblad i en boll och hänger i taket :)
Jag ger mina hö först, har inga höhäckar så de får i ett rent hörn i buren. Sedan får de pellets i en skål.
Om de får något gott får de det direkt på burgolvet.
Sist av allt går jag och fyller upp vattenautomaterna.
Går alltså tre vändor :P
Jag ger pellets i en skål, men matar också direkt ur handen för de är så ivriga. :) Brukar ge maskrosblad i handen, så får de ibland trixa lite för att få det, hihi. Har även en stimuleringsboll där jag lägger lite gott. Höet sitter på väggen och så får de morot ibland som ligger "gömt" på balkongen.
Pellets i skål, hö löst i buren och grönsaker/frukt/knäckebröd/mm lite här och var då de springer omkring med de. ^^
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
pellets i skål, hö får dom löst. Grönsaker tar de själva när jag sträcker fram en skål. Hade en kanin inne för ett tag sedan och för att aktivera henne strödde jag ut torkade örter i buren
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
pellets i skål, hö i höhäck och grönsaker i en boll eller från handen :)
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Pellets ges i skål, hö i höhäck och grönsaker ges oftast löst (undantag för tex gojibär som ges i skål och banan som kladdar så mycket annars.)
Pellets i skål likaså grönsaker och hö i höhäck.
What doesn't kill you makes you stronger.
0,5 dl pellets varje kväll annars blir stackarn hysterisk om natten
Och självklart hö i höhäck och om jag har försovit mig och behöver fylla på så lägger jag det snabbt en stor näve hö på burgolvet och det gör inget alls tycker han :)
//Joanna
Jag använder pellets som godis, men totalt godis varje dag blir det 0,5 dl. Hinner jag inte träna så mycket blir det i skål. Hö får dom i ett rent hörn av buren utan spån. Mina kaniner har fri tillgång till gräs, så de äter gräs från gräsmattan:)
pellets i skål och hö i nät. Har en boll som jag lägger gräs och sådant som jag sen hänger i buren hos någon kanin :)