(S) Dom är vid liv!
Jo som ni kanske vet har jag tidigare skrivit att 2 lejonhuvade kaniner skulle avlivas. Men fick nu veta av min klasskompis lilla syster att dom ska avlivas i helgen ist! Men saken är : Om jag lyckas hitta en köpare för dessa mysiga kaniner så kan vi rädda deras liv! så skriv vid intresse!
Info om kaninerna : 1 hane och 1 hona. Hanen är ljusbrun med vita fläckar och honan svart och vit. Hanen är ej kastrerad och inte honan heller. Hanen är 2 år och honan 4. Ps. Dom bortsänkes.
Jag hoppas verkligen att vi kan rädda dom! Mvh/ julia12313 & lilliz99, bilder kommer snart!
En sak som du glömmde att skriva i tråden är var du bor..?
Det är inte bra att skänka kaniner. Pengarna är ett sätt som vissar att man ska ta hand om kaninerna/kaninen det finns så många som bara släpper ut kaniner när dom har trötnat på dom, det är ju inte alls bra!
Lycka till, Hoppas att alltig går bra och att dom kan säljas till finna hem!
Dom kommer nog kosta lite endå. Glömde säga att båda är lejonhuvade kaniner
Bur ingår!
En OT fråga. Sökte inte ni kaniner?
Hade ni kunnat ta hand om dessa ett tag tills de fått något hem (om ni nu har plats för fler kaniner, så kanske ni hade kunnat ha dessa ett tag istället?) :)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#1 Bättre att skänka bort (till rätt hem) än att avliva…
#3 jo alltså jag vill det men lejonhuvade är lite mer jobb än hermelin så får inte ta dom..
# 5 Håller inte med där, alla lejonhuvade kaniner behöver inte borstas, har aldrig behövt borstat min Lejonhuvade dvärgvädurshona 
Och om ni ändå har burplats för hermeliner kan väl de lejonhuvade kaninerna bo där tillfälligt tills ni hittat hem?
Ett tips? är att lägga ut annons på blocket.se
#5 Äh det är inte direkt mer jobb, borstning 1-2 dagar/vecka, mer jobb blir det inte.
Och bättre att rädda kaniner som ska avlivas tycker jag?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 #6 Jag borstar min lejonhuvade varannan dag för hon lyckas alltid få små tovor (inget trassel, men pälsen "klibbas" ihop liksom, på ett naturligt sätt). Däremot tar det ju kanske 2min så det är inget stort jobb direkt. Därför tror jag inte att det krävs speciellt mycket mer jobb än med andra kaninraser :)
# 8 Fast hon är väl unge? Dom brukar oftast ha lättare att få tovor än vuxna kaniner, tror det är för att dom har "bebispäls" 
Just lejonhuvade brukar mest behöva borstas fram tills de fått vuxenpälsen, borstade aldrig mina i vuxen ålder och de hade inte en enda tova. Men fram tills vuxenpälsen kom så fick man borsta och fixa lite :)
#2 ingår bur? utebur?? kanske kan ta en av dom tills dom hittat ett hem!! kan tyvärr inte behålla den. kan inte ha 2 men vill rädda åtmintånde en!! 
var bor ni?? kanske kan ta båda och leta hem till dom! vill inte att dom ska avlivas!! 
#9 Ja men jag menar just att även när det väl behövs borstning så är det inte så mycket jobb :)
Kan kanske ta hand om en kanin så länge tills slutet av juli då jag inte kommer vara hemma ett tag,vart finns ni? Bor i Göteborg ifall det går med frakt annars.
Jag får inte heller behålla dom för att mamma är lite allergisk, mamma vill inte ha lejonhuvade och borsta och sådant. Jag skulle inte ha skrivit denna tråd om jag kunde behålla dom själv som jag ville göra.
jag bor i stockholm och kan också ta hand om en, om dom är utekaniner…
jag vill gärna rädda dom från avlivning och har 3 kompisar här hemma som letar kanin :)
dem är inne nu men på sommaren brukar dem vara ute
#15 så bra! tyvärr är dom innekaniner. Men man kan alltid ta ut dom på sommaren och vänja dom vid värmen/kylan
Vart finns dem?
Skrev det högre upp, men dom finns i stockholm, sollentuna.
vill o
Driver omplaceringshem,
Skicka ett PM så behöver ingen avlivas ;)
putt
#21, läs inlägget före dig!
/Christel & kaninerna! 
#21 behöver inte puttas upp då #20 redan har räddat dom :) eller kan rädda dom :D
#23 #22 Jo jag vet, vi har snackat via PM, då jag tänkte försöka hitta en köpare först men om jag inte gör det så är det ju en toppen idé!