Två dräktiga tillsammans?
Hej!
Nu har jag bestämt mig nu för att samla några tusen för att köpa en väldigt lyxig bur till kaninerna jag är rätt nära på att ha råd med den nu och med tanke på att den är så stor så kan ju flera kaniner bo i den. Jag tänkte ha den till 2 av dem, Fideli och Lakrits honorna då.
Buren är en slags hundkoja stod det men jag tror banne mig inte att en hund kommer in från dem där hålen. Det är ett hus och en stor Hage brevid, tänkte att det är bra till kaniner! (Hittade ingen bild, men den är från Hornbach)
Både Lakrits och Fideli är dräktiga och jag vet inte om jag kan ha dem i samma bur isåfall? Dem har varsin bur så jag har inte brist på plats men det kanske är kul med sällskap osv.
Annars kan jag ju vänta tills dem föder och kan tas ifrån ungarna!
Vad tycker ni?
Om du har tänkt att ha kaninerna ihop i en hundrastgård så kommer ungarna garanterat att kunna krypa ur hålen då de är så pass stora hål i dem. Sen så skulle jag aldrig ha två honor med kull i samma bur.
Jag har haft en hundrastgårdsbur till mina harkorsningar. Funkade jättebra.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#2 Hålen är ju inte såpass stora, men jag tänkte mer att när honan kan separeras från ungarna eller tvärtom egentligen! Såå jag vill komma till: Kan jag ha dem tillsammans efter dem fått sina kullar och blivit separerade från ungarna?
Låter bra! 
#3 Beror helt på om de vill vara tillsammans. Det vet du inte förän du testat att sätta ihop dem.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#4 Okej, ska testa. För när dem bodde inne och inte var dräktiga så blev Lakrits stressad. Hon satt och stampade i buren! Men när uteburen är större så kanske det ändrar på sig? Provar helt enkelt!