Jag gillar handduk, speciellt om det är en tur till t.ex. veterinären som gäller. Kan vara bra att ha om man behöver svepa in kaninen lite där. :) Men en dyna låter ju bra det med, är inte förtjust i saker som skräpar i buren. Svårt att städa, skräpigt och sen tror jag inte min kanin skulle uppskatta det heller. Beror nog lite på vad den är van vid. :)
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
matta som jag klippt i 4 bitar så att den får plats
HAHAHAHAHAHA…..
#1 Både Willow och Charlie har alltid gått på halm, men det är mycket smidigare med handduk i transportburen tycker jag. Vill inte att det ramlar ut halm här och var :P Med vet inte om jag borde ha två handdukar så det blir skönare för dem.
#2 Vad är det för matta? :)
en matta man ha innan för dörren som först låg hel i buren. men när det blev kallare tog jag ut den och klippte den i 4 bitar.
HAHAHAHAHAHA…..
#4 Jaha så en vanlig dörrmatta?
har handduk. och hö, de brukar äta de ofta när de åker.
/Christel & kaninerna! 
precis! funkar väldigt bra tycker jag
HAHAHAHAHAHA…..
Jag använder en filt från ikea :)
Okej tack för förslag alla :D Fortsätter nog med handduk imorgon när jag hämtar Charlie<3
En matta , eller dörrmatta.
4 kronor på IKEA så köpte typ 8 stycken. ^^'
Bara att klippa lite , så är saken klar! :p
Och en bild på transortburarna.. ;p
Iopvikt handduk. Fungerar utmärkt.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Använder mig också av handduk, 2 st, Stjärna älskar att "bädda" med dem :)
Handduk :) Tycker jag fungerar bäst. Reser så väldigt sällan med dem så
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#10 Oj, vad billigt! :O
#14 Ja sant, det gör ju jag också.. :P
Jag använder spån i transportburarna, av den enkla anledningen att jag i stort sett bara åker till utställningar. Att bara sitta på en matta då skulle inte vara så bra, särskilt med tanke på att jag oftast åker långt. Kaninerna skulle hinna bli rejält skitiga innan jag är framme 
#16 Ja det oroar jag mig för när jag ska till Sverige… Det tar ju kanske 5h med tåg och det är ju ganska lång tid! Men det skulle väl vara lite konstigt att rengöra buren mitt på tåget? hah Kanske kan gå in på toaletten eller så..
En ihopvikt handduk funkar alldeles utmärkt. Skön för kaninerna att sitta på och lätt att tvätta. De åker ganska mycket med oss när vi ska till landet på helgerna.
#17 Man behöver inte rengöra buren på tåget ;) Så skitigt blir det inte.
#19 Tänkte bara att de bajsar så jäkla mycket, haha. Men så bra då :)
#20 annars kanske man kan byta handduk (om du nu ska ha det ist) och lägga ner den gammla i en påse och sedan lägga i en ny ren? :D
#21 Ja det skulle jag nog kunna :) Får se till att packa lätt bara!
Mina kaniner flyttas sällan och åker runt. Jag har dom i en vanlig bananlåda! :)
Kör på spån eller hampa. Vill att de ska sitta mjukt och på uppsugande material så de inte får gula tassar. Har trälådor från Ivan i godkänd storlek. Sen har dom en vattenflaska, hö och ibland en grönsaksbit.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
#23 Det är ju inte säkert om man krockar! Nej verkligen inte bra att transportera djur i om man vill att sina djur ska ha någon chans att överleva om man krockar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har handuk i båda transportburarna. I Elliots bur funkar det utmärkt (i hans bur har jag även tidningspapper under handduken). Det funkar inte lika bra i Hedvigs bur då handuken glider omkring pga att golvet i transportburen är halare i hennes. Så jag hade tänkt lägga tidningspapper under även i hennes bur för att handduken ska ligga på plats.
Har en ihopvikt IKEA- filt i fleece(?). :)
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
sammasom #10 :) de mattorna kostar ju bara 4 :- som heter _BORRIS
Jag har en burmatta som jag köpt på nån kurs jag var på förra sommaren. Den suger upp kisset. Jätte bra! 
“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth
Jag kör med tidningspapper, fungerar bra och är enkelt att byta ut. Städningen går på ett kick vilket är toppen :)
Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.