Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 863 ggr
Milla00
0

Nervös för kaninköparen, Tips!

Hej!

Om en timma kommer det några och kollar på min lilla kanin kille. Jag är så närvus för hur det ska gå. Har ni några tips? på vad jag ska berätta om? Hur ska dom vilja köpa honom? Han är väldigt snäll och gillar att bli buren. Men ibland bitts han och morrar när jag tar up honom. Snälla hjälp mig!

ulrica1983
9

Personligen tror jag att ärlighet varar längst. Om du är mån om att han ska få det bra är det viktigt att du upplyser de nya ägarna om hans personlighet ( även att han kan morra och bitas) för att de på bästa sätt ska kunna hantera situationer som kan uppstå. Om de inte vill köpa honom på grund av någon anledning är det bättre att veta det från början, för att undvika att de i framtiden gör sig av med en kanin som visar sig vara något annat än de vill ha.

Milla00
0

#1 Du har helt rätt! Det är bara det att jag skulle värkligen vilja att han får det bästa hemet han kan få. Dom nya ägarna kanske inte vill ge ett hem åt honom när dom ser. Hur han morrar när jag tar up honom., Men du ha helt rätt!

Imasy
6

Fast om han morrar och de inte vill ha honom så kanske det inte är det rätta hemmet endå?

För övrigt håller jag med i vad #1 säger.

Linnet
1

Jag skulle ju inte vilja ha en kanin som bits och morrar, vet ju att det förekommer, men att dom sen är lugna och snälla utanför buren, men det är inte kul att handskas med en sån kanin, där man varje gång man ska ta upp, ge mat osv. riskerar att bli biten, så det måste du upplysa om. Jag har omplacerat en hona som var så, men hon som tog henne visste om det. Även en hane som jag fick tillbaka och som visade sig vara lite småaggresiv, där visste dom nya ägarna det också, särskilt som han bet mig ordentligt när dom skulle hämta honom. Men dom ville prova, det var en barnfamilj, så det gick ju inte utan dom avlivade honom samma sommar.

minaninar
0

ärlighet.. din kanin bör gå till folk me djurvana som inte blir rädda o som ev kan lära honom att inte bitas o få honom trygg, det är ju inte säkert att de som kommer är bra. Annars kommer de ändå inte ta bra hand om. Hantera honom med handskar t.ex. trädgårdshandskar o långärm i buren

Milla00
0

Han är igentligen inte så argesiv, bara får för mig det…… Nu gäller det! Dom kommer!

[MiniPim]
1

Om han morrar och bitts så kommer ju dem blivande ägarna såklart ringa och klaga på det. Så du borde säga sanningen.

Milla00
0

Han är inte så agresiv som det kanske lät som i inlägget. Får för sig saker ibland. Han är jätte snäll och älskar att goosa!

atlanta
1

#8 Hur gick det? Föll de för den lilla krabaten Glad

Milla00
1

Ja det gjorde dom! :) Är bådde glad och ledsen. Det är konstigt att man fäster sig så vid en kanin som man haft i 3 månader.

ulrica1983
1

#10 Tycker inte det är konstigt, tycker det är ganska mänskligt  :) Du kan ju alltid försöka hålla kontakten med ägarna för att se hur det går för han :)