Hur ska jag göra med borstning?
Behöver borsta Charlie, ser att hon har små "tovor" (inget trassel, men pälsen sitter ihop lite på vissa ställen). Hon är dock väldigt skygg… Hon kommer gärna fram och nosar, men så fort man ska röra vid henne sticker hon iväg! Hur ska jag kunna borsta hennes päls? 
Du måste ju kunna ta up henne? I så fall får du vissa henne att du inte är farlig och när hon har förståt det så kan du borsta henne. Det kan var lettare om någon håller i kaninen när man borstar den då kan den inte springa.
#1 Hon springer i väg så fort man sträcker fram händer (hon verkar vara rädd för händer, för man kan klappa henne med fötterna, lol).. Men ja okej, jag får väl försöka få tag på henne med hjälp av min sambo. Vill bara inte att hon ska bli ännu räddare!
Med tanke på att hon skulle bli ormmat är det ju lite komiskt ifall dem satt och kela med henne.. Jag menar att dem har ju säkert inte hållt på med henne, det är nog därför hon är skygg.
Försök att liksom sitta och prata med henne :p
#3 Uppfödarens fru brukade gosa med vissa kaniner, däribland Charlie. Hon sa att hon var ganska van vid hantering - MEN hon drar ju bara upp henne och klappar utan att Charlie själv vill det! Så hon har väl blivit ganska traumatiserad! :/
Charlie pussade på mitt ben idag för första gången faktiskt! Hon vill dock inte bli klappad så mycket. Ska försöka vinna hennes tillit till 100%. 
#4 Jaha,, men de tär ju konstigt. O.o
Men vad bra :D <3
#5 Han föder ju upp ormar och låter frun ta hand om kaninerna som blir deras mat… Ger man dem mat och vatten varje dag vill man säkert klappa. Men de blir ju inte direkt tama :/
Ja blev jätteglad! Fast jag trodde hon bet i min byxa först, så jag schasade iväg henne… Hoppas hon inte blev ledsen! :P
#6 Men åå, föda upp ormar får man och har rätt till det,, MEN ta och köp en bit nötkött från affären -.-
Elaking >:D
Nej men jag tror inte det, sååå gullig är hon <3
usch stackars kanin… knäppa i huvet och låta en sån underbart söt kanin blimat-
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#7 Tror inte de skulle äta det köttet :P Vi har ormar här hemma, men dem matar vi med frysta möss (inte vi som dödar dem). Tycker att kaniner är så mcket som hund/katt så det skulle jag aldrig ge till en orm!
Haha det var inte meningen :( Nej ska gå ut till henne snart igen och se om hon vill klappas 
#8 Ja tyvärr blev många av hennes syskon mat… Usch, Henskt att tänka på!
Testa med att göra en liten "plätt" av kompostgaller. Den ska vara ganska liten, men du ska kunna sitta i den med raka ben så att du lutar ryggen mot ena sidan och fötterna nuddar den andra. Nu har du "skurit" av halva delen. På ena sidan av benen har du Charlie. Det ska inte vara något annat i buren än ni två. Charlie kan nu inte springa iväg så långt, utan är tvungen att vara vid din närvaro hela tiden. Din uppgift är att bara sitta där lugnt med tålamod. Ha med dig en dator eller något för att vänta tills kaninen själv kommer fram till dig. Om den hoppar upp på dit knä sitter du fortfarande kvar lugnt och stilla. Om Charlie börjar lukta på dina händer låter du honom göra det, och när du märker att han också är avslappnad kan du testa klappa honom. :) Hoppas du fattar och att det hjälper. ;)
#10 Kaninerna bor på balkong dock, så vet inte hur jag skulle göra… Hon är inte rädd för mig, hon kommer gärna fram och nosar (t.om. sickar på mig)… Det är bara beröring hon inte gillar speciellt mycket. Hon har hoppat upp på mina ben flera gånger, men så fort man ska klappa henne springer hon iväg. 
Aha, då är det väl kanske bara att umgås mycket med henne som gäller. Tillslut lär hon sig säkert. ;)
#12 Hoppas det! :)
Hon nosade nyss jättemycket på min hand och nafsade på mitt finger! Kanske luktade jag mat eftersom jag nyss diskade, men ja… Hoppas hon inte bli en sån som bits! xD
Jaha, var det en hona… ehum, förlåt. xD
Hon kanske bara ville testa ifall det gick att äta, och svaret blev nog nej. ;)