Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 777 ggr
[lucke]
0

Kanin-besökare mottages?

Hej,

Jag skulle gärna vilja ha kanin nån gång i framtiden, men vet inte om jag tål dem då jag är pälsdjursallergiker. Jag bor med ett gäng tamråttor och dem tål jag förstås. Men jag har aldrig träffat kaniner "på riktigt" och det är förstås första steget, att se om jag tål dem. (sen är nästa steg att skaffa kunskap etc)

Därför undrar jag om det finns någon i Stockholm som inte har andra pälsdjur hemma (tamråttor funkar dock) som kan tänka sig att ta emot mig på besök för att träffa kanin(er)?

PM´a gärna!

Tack på förhandGlad

tilde&twix
0

Det finns en ras som heter rex och den funkar för allergiker, tyvärr bor jag i skåne så jag kan nog inte skicka hit dig precis. Men om du läser på lite om rex så ser du nog om det finns någon bra. Finns även lite piller eller drops på teddytassen.se tror jag. Själv är jag inte allergiker men jag har nog sett lite tror jag.

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

[lucke]
0

#1 Tack för svar! Jag är lika allergisk mot nakna djur som mot pälsade, så det tycks vara något annat än just päls jag reagerar mot. Men Rex kanske funkar, vem vet? Hoppas få chansen att besöka någon, än så länge lyser Stockholmarna med sin frånvaroGlad

[sstorm]
0

Bättre är att du har en kanin på prov skulle jag tro! =) Att rex är mer allergivänligt funkar inte på alla tyvärr.

[lucke]
0

#3 Jag har fått det förslaget, vilket jag tycker lät mycket bra men jag vill ändå som första steg hälsa på hos någon, så det inte visar sig att jag blir jättedålig. Min allergi visar sig normalt sett genast nämligen, så bara genom att hälsa på hos någon skulle jag få ett hum om det funkar med en kanin på prov.

Tack för svarGlad

[sstorm]
0

Du är välkommen hit men jag har mina utomhus ;)

[lucke]
0

#5 Bor du i Stockholm alltså? Säkrast skulle nog vara att träffa kaniner inomhus, men jag kan ha fel… Tack för erbjudandet, det är ett alt om jag inte får napp hos nån med inne-kaninerGlad

[sstorm]
0

Precis utanför, Bålsta.

[lucke]
0

#7 Bra, ska ha det i åtanke!

[sstorm]
0

Har både rexar och lejon. Har några inomhus men de finns katt i huset med så då kanske du känner av dem ist ;)

[lucke]
0

#9 Jag är tyvärr allergisk mot katter (och hundar och marsvin bla) så då lär det inte funka. Tack ändå!

[lucke]
0

*putt*Glad

[lucke]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag träffat en kanin, en Holländare, okastrerad hane. Vi var först utomhus, men sen blev det för kallt så då gick vi in. Efter ca 1½ timme med kaningos, kände jag absolut ingenting av allergi. Alltid en bra börjanGlad Bilden är när vi satt ute, med kaningubben i mitt knä.

Fridaaaa
0

#1 Fungerar inte för alla allerigker.
Den påstår vara allergivänligt men finns många allergiker som inte tål dem

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[lucke]
0

Jag tycker att Rexar är hemskt fina och skulle vilja ta reda på om jag tål dem. Samt även träffa en hona för att se om jag tål dem- ibland är det tydligen så att man endast tål ena könet. Hur som haver så var det lite ovant med ett så lugnt djur som låg still i mitt knä hela tiden- jag är ju van vid spralliga råttor…