En gång för alla...
Madagaskar brokad :)
/Christel & kaninerna! 
Ljus Madagaskarbrokad tror jag på :P
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
ser lite för mörk ut för isabella tycker jag
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Så hon är madagaskar alltså? :) Då ändrar jag till det!
Madagaskar :) , isabellor har en gråaktig cremefärg på ryggen.
#5 Tyckte hon var väldigt gråbrun i början, men nu ser det mer orangebrunt ut! :)
Tack för hjälpen, alla!
Jag tycker att den ser ut som en madagaskar-dubbelbrokning (?) 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#7 Vad menas med en dubbelbrokning? :o
#8 Vit scheck (stavning?) Men det kanske det inte är, tänkte bara det eftersom den har färgade öron och ögon med ett sträck på ryggen 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#9 Hon har också "mustasch" och färg runt ögonen, om det spelar någon roll. Men de som är dubbel blir väl sjuka lättare? :o
#10 Sant så sant :/
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#11 Jag vet bara att hennes pappa ser likadan ut som hon.. Hon hade också en syster i samma färg, men även en bror som var helbrun. (Kan inte genetik, men utifall dubbelbrokade bara kan få brokade ungar..)
Vit scheck är den inte, vanlig brokad helt enkelt
Tycker den ser madagaska ut.
Vet du vilka teckningar föräldrarna hade?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Slänger in en bild på en madagaskar brokad kanin, och en isabella brokad, så kan du jämföra.
(Bilderna är tagna av mig,)
Till vänster: Madagaskar Till höger: Isabella
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
#13 Nej.. Vet bara att pappan såg likadan ut.
#14 Hmm.. hon är absolut inte lik den till vänster i färg i alla
usch nu blir jag orolig! min kanin är madagaskar brokad med täckning runt ögon, mun och öron och ''streck'' på ryggen :( har tittat i hans stamtavla och då står det såhär:
MOR: Svart/gul brokad
FAR: Gul/blå japan tecknad WT(?)
MORMOR: japan tecknad WT
MORFAR: madagaskar brokad
FARMOR: Gul/blå japan
FARFAR: Gul/svart japan WT.
blir ju superorolig att han är vitscheck nu för vad betyder WT? ):
#16: WT = wienertecknad, så du behöver inte oroa dig för att din kanin är vitscheck. 
#16 Pappan är inte brokad, alltså kan det inte bli vitscheck. Det är bara om mamman och pappan är båda brokade eller båda mantlade eller en är mantlad och en brokad :)
WT står för WienerTecknad :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
ååh..gud..jag blev verkligen orolig men åh så skönt att veta att läget var lugnt! :) tack så mycket (a)
#15, Den till vänster såg ut såhär som liten:
:)
Hälsningar Jossan
#20 Den är fortfarande myyycket mörkare än Willow! Kanske hon mörknar när hon blir äldre? Willows bruna färg är faktiskt ännu ljusare i verkligheten än på bild.. :)
Åh! Charlie har kommit va?
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
Kan hon inte vara viltgul då?
(om inte om det är min skärm som spökar med mej.. ;p )
#22 Japp! Fick hem henne idag :) La upp två trådar, en om Charlie och en med bilder på henne och Willow 
Kan ingen jämföra med en långhårig madagascar istället då? Det blir ju lite ljusare när de har lång päls också!
Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare
Medarbetare på Kaninhoppning ifokus
Som sagt.. Ljus madagaskar, finns massor med olika nyanser, oavsett färg ;)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Här är en bild på en lejonhuvad madagascar
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

#23 Tycker det ser ut som viltgul, men då måste ju nån av föräldrarna vara viltfärgad.
Lägg upp en bild framifrån på henne, tycker absolut hon hade slöja på en annan bild jag såg på henne.
// Hanna
#29:

Ny syntes det jätte tydligt att hon var mycket ljusare en min. Hon ser ju nästan ut som isabella, men ändå inte, :/
Hälsningar Jossan
Tycker fortfarande att hon ser ut som isabella.
Jag tror att hon är både brokad och wienertecknad. Min erfarenhet är att ungar som är det ser ut ungefär som vitscheckar! Jag har blivit emotsagd när det gäller det, men jag vidhåller! Är självklart inte 100% säker, men jag har haft ganska många och de ser alla ut så. Eller är det någon som har en manteltecknad kanin som bevisligen har wieneranlag?
Jo på sista bilderna så ser hon ut att vara isabella. Min frasse har precis samma ljusa teckning.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Vad svårt! :( Hur exakt ska en madagaskar samt isabella-färg se ut?
För färgen i ansiktet och öronen är väldigt ljust brungrå och färgen på ryggen är lite mer åt det orangea hållet. Men allt är så ljust!
Hon är madagaskar brokad, isabella brokad är alldeles för mörkt.
Här är en bild på en isabella
och en bild på en madagascar och en isabella
Bilden är på två ungar och du ser nyanserna på dom ganska tydligt på denna bild.
Gämför själv annars gå in på www.kaninfarg.se och sen klicka på grundfärger, sen finns färgerna längre ner på listan, det går att klicka på dom för att komma till en beskrivning av färgerna och lite mer bilder:)
// Hanna

#33 Min erfarenhet är att ungar som är både wienertecknade och manteltecknade brukar ha rätt mycket vitt på öronen.
Ts; har du bild på föräldrarna med? :)
Hon ser ut som en blandning mellan dessa: http://www.kaninfarg.se/images/farg.manteltviltkanel.jpg
http://www.kaninfarg.se/images/farg.manteltviltisabella.jpg
Det bruna är också likt viltbeige! Men om jag skulle chansa på en färg blir det nog viltisabella.
#39 Nej tyvär :/ Vet inte hur hennes mamma ser ut och vet bara att pappan såg nästan identisk ut med Willow själv.
#28 Men då kan hon ju vara viltgul ?
Om Ts inte vet Vilken färg? mamman hade! ;)
Edit; Vet dock inte om det är min skärm som spökar med mej. Men på min skärm är det en väldigt ljus färg..
#40 fast hon har väl inga viltzoner och det väl bara det som skiljer tex. Isabella och viltisabella åt? Eller tänker jag fel nu?
#42 Tycker att viltgul ser lite för gulaktigt ut? :o Willow är mer gråaktig, speciellt i ansiktet. Men jag vet inte…
Madagaskar är en gul/röd kanin med svart mask och slöja (nos, ben, tassar, öron, längs sidorna)
Isabella är en gul/röd kanin med blå (ljusgrå) mask och slöja.
En isabella blir dessutom ofta lite blekare gul än en madagaskar.
en madagaskar föds oftas ljusare och får starkare färg med tiden eller det har mina madagaskar färgade ungar blivit. sen är det inte lätt att jämföra en långhårig mot en kort hårig. en långhårig får oftare lit ljusare färg det är det man kan bli lurad på.
#46 Eftersom jag själv föder upp långhåriga kaniner så är det just långhåriga jag tänker på när jag säger att hon ser ut som isabella.
Jag tror ändå på madagaskar. ser mer röd gul ut än blå gul.
Det kanske är min kamera som är lite konstig? :P Jag vet inte… Hon är alltså brungrå, men liiite mer gult i pälsen på ryggen. Inget svart och inget rött, tycker jag.