Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1160 ggr
[Linneape]
11

Svimmade hos veterinären

Som rubriken lyder alltså haha. Var idag hos veterinären med min lilla unge som har det jättejobbigt med det ihopklibbade ögat. När jag står där med kaninen på skötbordet och håller i den så den ska ligga still medans veterinären är och grejsar med ögat, SÅ SVIMMAR JAG! hahah skämst rätt otroligt mycket. Men fixar inte rikitigt såntdär med sår och grejs så ja jag svimmade. rätt komiskt egentligen..

tänkte bara dela med mig ifall någon vill ha ett gott skratt;)

natha-mjau
7
[Tilde]
1

Aww :P Det är ju så varmt nu, du kanske fick värmeslag eller hade vätskebrist!

Hur gick det med kaninen?? Min unge hade också ihopklibbad öga imorse, men jag tog bort geggan med en fuktad trasa så nu kan hon öppna ögat som vanligt igen. Det är dock lite rött och ser irriterat ut… Ska köpa ögondroppar om det inte går över. Annars får det bli veterinär!

[Linneape]
2

#2 haha fina norrland bjuder inte på att för mycke värme än, vi har fortfarande snö här.. så tror inte de var värme utslag, mer av att jag har sådan skräck för sår och blod och sånt;)

Hon har haft igen klibbat öga sedan hon föddes och vi hr gjort allt här hemma för att få det fint, men idag tog vi henne till veterinären är de öppnade upp ögat och gav oss en salva som vi ska smörja med.Veterinären sa att de finns möjlighet att hon är blind men vi skulle märka om de blev bättre rätt fort med salvan annars har jag en kanin med ett blint öga:/

[Tilde]
2

#3 Jaha du bor där uppe du! Här nere i Danmark har vi ca 25 grader och molnfri himmel Flört Haha men oj x)

Aha okej.. Så hon föddes med det? Stackars liten… Hoppas att hon blir bra snart och inte blir blind på ögat! Var det någon slags infektion eller vad berodde det på?

Fridaaaa
1

Oj då he he var nära att svimma hos veterinär 2 gånger när jag var där på praktik, när vi kastrerade honkatter he he men min egna hankatt gick bra. Sånt som händer ;-)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Saffran.
1

Haha, jag vet hur det känns. Har jätte lätt för att svimma… :/ Ena gången jag svimmade så var det på en båt i Thailand för att ja mådde illa, gissa om det blev kallabalik! Hehe ;)

[Tilde]
1

#5 Då kanske jag också hade svimmat, låter inte så kul… Speciellt inte med tanke på att jag tänker söka praktikplats på ett djursjukhus! haha :( Vill helst slippa se sånt!

Själv har jag bara svimmat en enda gång i mitt liv. Det var i en tatueringsstudio, för jag hade inte ätit på hela dagen och det var sjukt varmt. Skills (Y)

[Luppa]
0

Haha, ja det finns mer eller mindre bra sätt att svimma på…
Jag är också en sån där som svimmar ganska lätt.
Satt en gång på en föreläsning med typ 50-75 människor från sjukvården. Mitt i alltihop så svimmar jag, och krampade tydligen oxå… Jippi.
När jag vaknade så var ambulansen redan på väg. Men fuck liksom.
Sa att jag kunde gå till sjukhuset (200 meter) men se det köpte de inte Oskyldig

[Linneape]
1

#3 Hennes öga är dåligt pga en ögoninfektion. jättetrist men nu har vi fått salva och ska behandla! så hållar alla tummar att de blir bättre!

och oj vilket skönt väder. här ha det just börjat bli vår..

[Linneape]
0

#8 jag har aldrig svimmat förut det som är så läskigt! har alltid tyckt att veterinärbesök samt doktorbesök är jobbiga men aldrig så att jag svimmat!

Vincent...
0

#9 låg du länge av svimad hos veterinären eller vaknade du igen där?

HAHAHAHAHAHA…..

[Linneape]
0

en assistent till veterinären fångade mig i fallet och satte mig i en stol;)

[Linneape]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här "badas" bäbbarna (två cm djupt vatten) eftersom inte mamman är där och hjälper dem tvätta baken måste jag göra det!

Vincent...
0

#12 vad bra att hon fångade dig !

HAHAHAHAHAHA…..

Tova.O
0

13# Åh vad gulliga dem är! :)

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

Ändast_kaninavel
0

sött! Trode först att själva kaninen svimmade… *pust* Cool