Bilder; Hemma-gjorda burar!
Som rubriken lyder vill jag gjärna ha bilder och/eller beskrivningar på hur ni gjorde era hemma-gjorda burar för att det ska bli så bra som möjligt. Hemma-gjorna hagar är också av intresse att se… :) Även tips? på sådant som är bra att tänka på, saker för enkelhetens skull i den dagliga hanteringen eller i städningen är ju såklart uppskattade. :D
Lägger upp bilder någon dag! :)
Här finns bilder på när jag för några år sedan byggde en 4-fackare: http://dvargkaniner.ifokus.se/discussions/4d714826b9cb46221d05ca90-bygger-en-4-fackare
Putt :)
Våran nya innebur är hemmagjord, dock inte av oss utan av dem som vi köpte den från.
Och samma sak med Busen och Bellas bur.
#6 Snygg, undrar just vad den kostar att bygga
Tänk om bygg material kunde va gratis X)
Samt med en av dem burar som nu står tomma, syns ganska tydligt på den att den är hemmagjord, lite sådär lagom ful men den var gratis och fullt funktionsduglig så vi slog till.
#8 Jadu, det kostade nog en del skulle jag tro… Men jag var kär i den sedan första stund och det var nära att vi inte fick den.
#11 Gud vad orättvist! Så skulle man ju ha det. Du kan inte tänka dig att jag får flytta in i en av burarna eller?
#11, Undrar detsamma som #12 ;)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Våran 6-fackare som vi byggt i stallet :)
♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥
Här är även en trekantsbur som vi byggt :)
#15 Det där var riktigt snyggt! Om jag skaffar mig fler kaniner i framtiden vill jag också ha något sånt :D
Jadu, jättefina burar! :)
/Christel & kaninerna! 
#17 Tackar :) Riktigt skönt att ha alla på samma ställe, innan vi byggde om i stallet så bodde alla lite utspritt på gården. Då tog det ungefär en halvtimma att ge busarna kvällsmaten, nu går det på 5 minuter :P Även skönt att ha dom under tak på vintrarna :)
#15 Åhhh… Vill.Ha!
Ritningar har du kanske som man skulle kunna få se? X)
#11 & #15 superfina burar, såna ska jag också ha nån gång i framtiden ;D
.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.
🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎
#12 o 13 Tyvärr är alla burar fulla, men annars så ;)
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
Fina burar, jag skulle behöva ritbeskrivning av en 6fackare eller en 4fackare :)
#25 Åh, vill också ha så!! typiskt att man ska bo i lägenhet -.-
.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.
🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎
#26 Det är lite trångt, men det går :) Hellre så än utomhus. Vattnet fryser inte på vintern iallafall :)
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
#20 haha :) Ritningen på den fackaren har jag gjort själv och jag kan inte påstå att den är så bra
Den stämmer inte riktigt överens med hur buren blev heller, men jag kan försöka ta ett någorlunda bra foto på ritningen senare :)
#25 Snygg bur… Stilren, eller vad heter det X)
#28 Så är det alltid för mig, jag gör en ritning och sedan kommer jag på andra bättre lösningar under tiden jag håller på och sedan orkar jag inte ändra mer… ;P Vill gärna se den ändå… 
Här bor 2 av mina 3 kaniner! :)
Hemma byggt! :)
#30 #31 & #32 Fina! :)
#33 Åh, vill ha en liknande…
Jättesnygg allså!
#34 Fin ;)
#36 Snygg! Vilka mått har den? :)
#37 tack! varje fack är 120 x 70 x 60 om jag minns rätt..
#38 Inte dåligt… ;) Är det två fack eller är det fler som inte syns på bilden? :)
#39 det är en två fackare. Spill kanterna går att ta bort vid städning. Enkelt att bara dra ut allt med en spade. :)
#41 Smart, det är ju så många bra lösningar som man villl ha med, kommer glömma hälften… X)
#35 Tack :) Jag valde hur dom skulle se ut att plastpappan hammrade/sågade ;P hehe
You can't make a rainbow without a little rain
#44 Ååh, vad mysigt det ser ut
#45 12 Fack, jätte många… ;P
Fina burars alla har!:) jag har ingen bild på alla jag gjort men den som busbella har 3fackaren gjorde jag och kostade mig 3000 med all färg osv :) har själv en utebur med "balkong" över våningen är endast reglar och galler :)
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!
#48 & #49 Fin :)