Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 2457 ggr
[MiniPim]
0

Idag ska den första kullen tas!

JA :DDDD

bambiiii
0

Kuuuuuuuuuuuuul lycka tiil

kraam

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[MiniPim]
0

#1 Jaaa :D

Tack, kram<3

Graden91
0

Lycka till, hoppas allt går bra :)

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

[MiniPim]
0

#3 Tack :)))

NelliZ
0

Åhh! Vad awesome Aynaz! Vilka blir föräldrana? Skrattande

//Julia

[MiniPim]
0

#5 JAA :DD<3 Har pmat

dermot
0

Vad kul! Vem blir mamma och pappa?:)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Parvel
6

Har du något syfte med kullen? :)

Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare

Medarbetare på Kaninhoppning ifokus

Zakarias
1

Kul, varför pmar du namnen på föräldrarna ist för att skriva dem här nu istället?

[Guldvingens]
7

Misstänker att det är Fideli som är honan, hon är väl rädd för att bli påhoppad för att para en 2.5 årig hona första gången.

[MiniPim]
2

Allvarligt talat, tänk er för. Hatar folk som gör såhär!

Jag är glad för att ha parat mina kaniner och ni kommer ''syfte me kull '' och ''de är fideli'' och massa lägg ner med det!

Jag pmade Julia för att vi är kompisar och jag hade skickat lite andra saker också så det är inget ni ska bry er om!

Honan är fideli och hanen mini pim och det ska ni inte bry er om, det är mitt val.

Katten_
4

Aynaz, ta det lite lungt… De bara undrar..

/Christel & kaninerna! Glad

[MiniPim]
1

#22 Nej,dem undrar inte! Man undrar inte här. pma mig och undra om ni har lust för det ;)

Qepta
10

Varför kan man inte undra i tråden? Du kanske du inte ska starta trådar då det finns folk som undrar saker hela tiden.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Katten_
0

hehe finns ingen #22, men ja… :)

Man undrar ju saker? :P

[MiniPim]
0

#14 För att jag stör mig på det. Jag är glad för att jag har parat mina kaniner och ni behöver inte komma med syfte och massa, jag vet vad mitt syfte är och vad jag åhller på med.

Kan det vara slutdiskuterat?:)

Katten_
0

Ja, bara "undra" nej men ok.

Bamse 08
8

iFokus är ju ett diskussionforum. Obestämd

What doesn't kill you makes you stronger.

[MiniPim]
1

#15 Menade 12 :P

Ja men man behöver inte undra häär man kan fråga i PM, om jag säger att mitt syfte  är hoppning kommer folk säga '' du har inga hoppkaniner '' så whateveer.

[MiniPim]
0

#18 Jag vet det, men jag bedde inte om råd eller hjälp eller ngåot.

Katten_
0

mamman och pappan måste inte tävla i hoppning om man ska få bra hoppkaniner som ungar ju??

Bamse 08
0

#19 Hur som helst, lycka till!

Ljusta
6

Startar man en tråd på ett diskussionsforum så får man ta att det kommer personer som inte tycker som en själv, som har frågor osv. Vill man bara ha svar som "Nej men vad kul!" så kanske man ska skriva det i trådstarten?

Ljustadalens kaningård

[MiniPim]
0

"21 ''vissa'' säger det ;)

#22 Tack :)

NaDa...
7

Lugna ner er nu.

Personligen tycker jag att det är OK Att ta en kull 'utan syfte' för att pröva på med uppfödning. Man kan endå inte ta en renrasig utställningskull utan uppfödarnamn och nummer. Och jag vet att Aynaz hoppar med sina kaniner, så det kanskle blir små hoppisar?

Lycka till med kullen!

~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥

Katten_
0

Vad konstigt! #24! De behöver man ju inte!Obestämd:O

[MiniPim]
0

Tack Nadja :)

#26 Mm :P

sskaniner
15

haha hur gamal är du? märks ju att du för det första inte tål att folk FRÅGAR dig saker, och dessutom märks det att du tror världen är små rosa moln. det är kaniner, inga leksaker. du har fått svar från DUKTIGA uppfödare som kan sin sak, som avlat i många år, som säger att honan är för gamal men ändå ska du testa?

aja säger bara lycka till för honans skull

//Sandra Johansson

uppfödare av kel och hoppkaniner i olika färger:)

[MiniPim]
0

#28 Hur gammal är du om jag får fråga?  Du ska inte bry dig om hur gammal jag är.

Jag har 5 kaniner och har haft det sen jag varit liten och vet hur man tar hand om dem,:)

Katten_
0

Det där var elakt #28. Tycker jag i alla fall!ObestämdSkrikandes

sskaniner
6

#29 du kanske vet jättebra hur man tar hand om kaninerna men läs på mer innan du avlar. och hitta honor i lämplig ålder.

#30 elakt, kanske men det är bara sanningen men hon verkar ju inte fatta när det var flera i den andra tråden som säger att hon riskerar livet på sin kanin

//Sandra Johansson

[MiniPim]
0

#31 Jag har läst på i 2 år, och det räcker men jag läser fortfarande på och jag avlar ens inte på riktigt, tar kull då och då för hoppning och kel .

Katten_
0

Ja, men säg inte att hon ser världen som små moln?

Hur korkad tror du hon är?

Qepta
0

#31 Håller med.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[MiniPim]
1

#3 tack christel :)

SLUTA SKRIV I TRÅDEN NU HOPPAS NÅGON LÅSER OCH TAR BORT DEN, VAD VILL NI JAG SKA GÖRA?!??!? GÅ OCH SÄGA ÅT FIDELI ATT INTE FÖDA!

sskaniner
3

#32 det räker ju inte med 2år tydligen eftersom du ändå para en gamal hona? du säger ju imot dig själv;)

#33 har aldrig sagt att hon är korkad bara att hon är väldigt ung(tror jag) och naiv

//Sandra Johansson

[MiniPim]
0

#36 Jag har bestämt att jag ska det och nu har jag gjort det och skiter i vad ni säger :)

Katten_
0

#35, inte jag som är 3, gillar att rätta dig :P Nej men varsågod ;)

#36, hon kan inte göra något nu, så släpp det. Det är hennes val!

BYE!

[MiniPim]
0

#38 JHUYASJH hehe :P

Parvel
1

Jag undrade bara vilket syfte du hade med kullen. Jag förstår inte varför du tog illa upp av den frågan.

Någon kull måste ju bli den första, men då gäller det att vara förberedd och helst ha ett syfte eftersom att det är svårt att hitta köpare och kaninerna minskar i värde.

Läste i någon annan av dina trådar om kullen att det ev. kan bli vitscheck? Inget illa menat men det är inte så smart att avla på dubbelt K-anlag (brokat) då kaninerna oftast dör inom ett år.

Det här är inget påhopp mot dig utan bara råd till nästa gång du tar en kull.

[MiniPim]
0

#40 Jag har haft en kull förut, och nej jag blev bara irriterad :)

NU SLÄPPER VI DET, MITT VAL NI FÅR SKÄLLA HUR MYCKET NI VILL!

dermot
8

Fast Aynaz… Du har ju frågat i andras trådar vad de ha för syfte med deras kull Obestämd så nog tycker jag att man får lov att fråga i din också.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[MiniPim]
1

#42 Visst har jag, var bara väödigt irriterad. Inte bara på Parvel ;)

Parvel: Mitt syfte är hoppning och kel :)

Ändast_kaninavel
0

Som tidigare "trådar" Tycker vi alla att detta med din Avel är lite…. lite… oprofotionell, (jag ska ju dock inte säga något) men jag håller gärna koll på mina kaniner under PARNING så att inte det blir "tjuvparniing" och den ena blir skadad. Dessutom tycker jag det finns förmånga kaninungar som du säger #40… Man bör göra det med så stor "reklam" eller hur man ska säga just för att få köpare….

Vet du att det är vissa som dränker eller slår ihjälp sina kaninungar för att de är ingen som vill köpa dem. Detta är såklart oacceptabelt och jag har flera gånger räddat kaniner från skogen. Att få köpare är alltid ett +

[MiniPim]
3

#22 Tyck det då!

Jag ska inte ta kull för att sälja alla, jag är beredd på det Obestämd

Men det gör f*n inte jag, jag kommer aldrig i hela mitt liv göra så. Jag kan bygga 100 burar men kommer ALDRIG ge bort dem bara sådär eller göra nått så hemskt ;)

Ändast_kaninavel
4

ok, det är det här jag menar med min frustraktion, du är väldigt kaxig och du tror att du kan så mycket! åååh! Skrikandes Svära liksom? Hur gamla är du!?

torpetskaniner
4

#41 Det är ingen här inne som skäller på dig! Det är antagligen du som bara uppfattar det fel. Folk som inte följer forumreglerna blir avstängda/tråden blir låst.

Folk undrar ju självklart vad och framför allt om du har något syfte med kullen! Kan du inte hantera en sådan fråga utan att bli "irriterad" kommer du garanterat att aldrig få några köpare till dina kaniner. Seriösa kaninköpare är väldigt noga med vilka kaniner de får hem. Då måste de också få veta varför de ska köpa en kanin av just dig.

Tyvärr är det som Parvel säger, alldeles för mycket oönskade kaniner idag. Så man bör ha ett riktigt bra syfte med kullar man tar.

Till exempel kommer jag inte ta en kull på min hona förens hon har klassat upp sig till minst medelsvår. Hon bär ändå på mycket japan och är obesläktad (vilket anses som lite gudomligt i hoppvärlden) men jag vill vara säker på att alla kaninungar efter henne får riktigt bra hem.

Mvh Linnéa
www.torpetskaniner.webs.com

Zakarias
10

Tycker att deta är lite komiskt, du blir ju sur för ingenting ;)

[MiniPim]
0

#48 Är detta ingenting?

Ändast_kaninavel
0

#48 hahaha, håller med till 120%!

Bamse 08
4

#49 Detta är bara frågor inte domstol direkt.

[MiniPim]
3

#5 0Du börjar gå över gränsen lilla du. Du skriver i andra trådar att jag är oefaren.

Förlåt om jag har betett mig förjävligt, men jag har haft det jobbigt idag, jag är sjuk just nu (förskyld) och jag måår inte bra, min hona har blivit tjuvparad, jag har bråkat med en irl och sedan har jag blivit irriterad. Förlåt mig, men detta är det enda sättet för mig att hantera det.

Zakarias
0

#49 Nej menade inget illa! Bara att du blir sur när folk undrar saker. :)

#50 Du missuppfattade hur jag menade!

Ljusta
0

#52 Vilken hona har tjuvparats?

Ljustadalens kaningård

dermot
7

#49 Ja, faktiskt är detta lite "ingenting", du brusar upp extremt när någon frågar något om kullen och säger gång på gång "det var mitt val" eller liknande.

Visst är det ditt val, men du skriver i andras trådar att de inte bör göra det eller det, och undrar ofta varför de tar kullar och så vidare.

Menar inget elakt mot dig Aynaz, verkligen inte, men jag tycker du får tagga ner lite. :)

Som tidigare nämnt är detta ett diskussionsforum, där man får diskutera i princip allt, så länge ingen blir kränkt eller bryter mot någon regel. Ser ingen här från början, som menar något direkt dumt med sina frågor, men ditt svar gör att man kanske blir fundersam och svarar lika tillbaka.

// Anka

Ändast_kaninavel
2

#52 - Ok, förstår vad du menar jag ska också sluta men jag börjar tycka synd om dina kaniner, dö bör söka hjälp av någon kunnig.

MVH

/Bea

[TeamGolden]
4

att nån frågar syfte är en ganska vanlig fråga tycker jag, och det kan vara för att man undrar eftersom man söker en kanin med en speciell inriktning. 

Tyvärr har åldern ibland en betydelse men jag vill bara säga till dig att försök förstå dig på andra också! De bryr sig om både dig och dina kaniner! det är därför de frågar och undrar.
Jag tror tyvärr du måste lära dig ta kritik och ibland måste man svälja sin stolthet eller lycka för att se sanningen. Ibland måste man liksom ''tänka utanför boxen'' liksom om du är påläst i 2 år är det rätt solklart att du vet att det finns en risk för att honan får en jobbig födsel, och andra problem under dräktigheten. tänk framåt och inte bara för att en idé verkar bra för stunden! Det här säger jag till dig nu för jag tycker att du själv borde få en insikt på sitsen du sitter i med en tjuvparad hona och en relativt gammal dräktig hona och sen har jag hört i en äldre tråd att en av dina hanar inte mådde så bra. Och just DÄRFÖR skriver jag det här till dig nu, för att jag bryr mig om andra människor och djur! Jag hoppas att allt blir bra och att din kanin blir en fin mamma och att din andra kanin inte är dräktig, och även att det är bra med din hane också som verkade vara sjuk på något sätt..? 
Hoppas du förstår mig och inte bara skriker åt mig nu som jag sett att du gjort mot andra. Folk bryr sig bara, de vill inget ont!

Iaf. Lycka till!

[MiniPim]
0

#53 Jag vet , ingen här menar nog inget illa, inte jag heller egentligen^^

#54 Lakrits..

[MiniPim]
2

När jag lägger mig i och frågar om saker eller svarar åt någon annan blir dem sura på mig och alla är emot mig. och jag slpt vad om att ALLA i denna tråden åär äldre än mig och det känns kränkande.

#56 Jag vet att mina kaniner har det bra, och det ska du inte bry dig om

Parvel
9

#59 Förlåt men hur i hela friden kan det kännas kränkande att folk är äldre än dig? Eller har du bara missförstått innebörden av ordet "kränkt"?

Jag känner mig kränkt när jag går på stan och håller min flickvän i handen och folk skirker att man är ett jävla äckel och att man ske dö. Eller när vi var på McDonalds efter en tävling och ett gäng killar sa att de skulle knäcka nacken av våra kaniner. Det är kränkande, inte att folk är äldre eller har synpunkter. Om du inte tål diskussioner på internet så behöver du inte vara på såna sidor där man diskuterar saker. Det kunde ha räckt med att googla "när blir en kaninhona könsmogen" om du ville ha svar på det. Om du ska reagera som du gör på att någon frågar en liten fråga så kanske du borde gå ifrån datorn och diskutionsforumen ett tag och komma tillbaka när du kan hantera din ilska bättre.

Det här är inte heller något påhopp (som man verkar behöva skriva för att folk inte ska bli helt utom sig) utan bara ett råd eftersom att jag är himla trött på alla desa bråk över ingenting.

Ninjapig
4

Kan ni inte fråga om syfte i PM?
Det blir en så stor grej av det hela…

Jag kan säga att det är väldigt jobbigt när en frågar "Vad har du för syfte med kullen?" Och sedan kommer nästa " Ja, det undrar jag med!" Osv… Till slut kommer någon in och börjar snacka om hur många kaniner som kommit till världen utan någon speciell mening osv osv…

Om hon vill ha fler kaniner, och till och med ungar ifrån sina egna nuvarande kaniner är väl det jättebra tycker jag!
Då vet man precis vilket liv de kommer få!

Det är bra att ni är uppmärksamma på det här med att många avlar utan syfte och så.. men om hon tänkt behålla alla så är det bara bra med det sen? :)

Lyck till!
Kram Tilda & Ninerna! ♥

// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét

torpetskaniner
3

#61 Men om många undrar med syfte av kullen så kanske det är bra att skriva det så alla ser istället för att skicka typ 100 meddelanden? :)

Många kanske inte ens vågar fråga om syfte på PM eftersom det verkar vara ett så himla känsligt ämne. Då är man kanske tacksam att någon annan har frågat så man får svar.

Mvh Linnéa
www.torpetskaniner.webs.com

Alone
2

#59 men nu kan ju inte andra pensoner rå för att dom är äldre än dig..

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

Ljusta
3

#59 Ibland opponerar sig folk mot personer som inte följer den "mall" man själv har för hur man ska ta hand om kaniner, och det är kanske inte så konstigt? Men alla i tråden kan ju tänka på hur man uttrycker sig tycker jag. Alla som befinner sig på denna sida är mån om kaninerna som art, och ibland känner nog folk att de för kaninernas talan när det finns en ägare som kanske inte alltid sätter kaninernas väl och ve i första rummet.Då är det lätt att det blir diskussion och "smutskastning".

Och nej, det är inte ett bra val Att ta en kull på en 2,5 år gammal hona om man som du är väldigt rädd om hennes liv. Risk för olyckor i samband med födseln finns alltid, men risken stiger med åldern. Men nu är skadan redan skedd och du kan bara se till att ge henne de bästa förutsättningarna för att de ska gå bra. Och läsa på vad som kan gå fel och hur man isåfall agerar.

Lycka till med kullen och hoppas allt går bra :)

Ljustadalens kaningård

[_hsleiufhbtv]
4

Jag säger ingenting, de flesta vet nog redan vad jag tycker. MEN jag förstår inte hur du kan para två brokade (om nån av dom nu var dolt brokad eller hur var det?) då det är risk för vitscheckar.

[MiniPim]
1

#65 Minipim är BBÖ men om jag skriver det kommer alla få ett ytterligare utbrott på mig . Alla säger att mini pim inte kan vara vit blåögd men många erfarna har sagt att det visst finns chans för att han ör vit blå ägd men alla kommer skriva Neej det kan han inte va osv osv ..

[Guldvingens]
3

Visst kan han vara vit blåögd. Wienertecknat kan ligga dolt i generationer. Men det faktum att han eventuellt är BROKAD under det vita är det som gör folk irriterade. För man FÅR inte ta en kull som kan orsaka ungarna lidande, vilket vitscheck är (ett lidande).

Är det så konstigt att folk blir irriterade? Vi vill bara kaninernas bästa, vi vill inte att en hona ska mista livet för att någon prompt ska ha ungar. Vi vill inte att det ska födas vitscheckar som får leva ett kort liv med diverse magproblem. Visar inte det vilka sympatiska människor vi är? Att vi bryr oss om djuren.

Det är väldigt egoistiskt att experimentera på djurens bekostnad.

Ljusta
0

#66 Om hans föräldrar båda bär på wiener (ett anlag för BÖ) så är det fullt möjligt att han är vit blåögd. Kelkaniner är inte direkt renavlade så att ett blåögdsanlag skulle gömma sig där är inte omöjligt.

Ljustadalens kaningård

[MiniPim]
0

Men alla säge att det år fullt omöjligt :(

Alone
2

#69  men vilka är alla?

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

Juliaskaniner
0

är både honan och hanen brokade?

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[TeamGolden]
0

undrar samma som #71 känns inte som man riktigt fått svar på det..^^

[Guldvingens]
0

#71 och 72

Hanen är VIT BLÅÖGD, vilket innebär att han genetiskt sett är en annan färg UNDER det vita. Hanens ena förälder är brokad, så det är 50% chans/risk att den vita blåögda hanen är brokad (dolt, då det inte kan synas på en vit blåögd)

Honan är BROKAD.

Vilket innebär att det är 50% chans/risk att hanen är brokad. Två brokade innebär 25% vitscheckar.

[TeamGolden]
2

jasså, attans! :/ inte kul om det blir vitcheckar!

Juliaskaniner
3

oj, det är ju inte bra,, :( hoppas inte det, hoppas inte det blir krångel (pga honans ålder) heller, är ju hemskt om kaninungarna lider..

Eriikaa
5

Stackars kaniner. Hade inte du läst på om Avel?

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

Juliaskaniner
3

undrade nyss det samma, för det går inte att missa att man inte får para dubbelbrokat (även om ni inte vet säkert, så finnns det 50%risk)
och äldre honor..
tycker synd om honan :(

Ninjapig
2

Man ska inte säga hej innan man kommit över vägen.

Jag tycker inte att ni ska tycka synd om NÅGON innan det ens hänt något.
OM det skulle hända honan något, ja då tycker jag också synd om honan! Men tänk så går allt bra? Ungarna blir brokade, honan mår finfint osv… Varför tycka synd om?

[TeamGolden]
0

jag sa iaf bara att det är synd om det blir vitscheckar, inte alls kul då men jag har aldrig sagt att det är synd om honan :)

Ninjapig
0

#79 - Tänkte mer på det #76 och #77 skrev… Obestämd

[TeamGolden]
1

okej Glad Jo man kan ju iaf hoppas på det bästa! man kan ju inte dra tillbaka tiden så nu får vi alla bara hoppas att allt blir bra :)

Ninjapig
0

#81 - Precis! :)

ulrica1983
4

Personligen förstår jag Aynaz, jag hade själv blivit irriterad om någon började referera till mig i tredje person och föra min talan i min egen tråd (#10), sen tror jag visserligen du tog ut din frustration på fler personer än nödvändigt Aynaz, självklart ska man få lov att ställa vanliga frågor såsom syfte och dyl (vilket du nu även visat att du är medveten om). Tråkigt att trådar urartar på detta vis, givetvis bör man kunna ta en viss del kritik men skäll och gnäll hjälper ingen, däremot kan konstruktiv kritik göra nytta. Nu hoppas jag att att allt kommer gå bra för både Fideli och Lakritz, och att om något skulle gå på tok att Aynaz blir bemött av kunniga personer kan erbjuda hälp och råd istället för tradiga klagomål som inte hjälper någon.

[Guldvingens]
2

Sen var jag inte det minsta negativ. Hon har skrivit en hel del här på forumet och det andra alternativet av hona var ju värre, att det skulle vara kaninbebisen (som nu blivit tjuvparad, men det är sånt som kan hända även den bäste). Och jag tror det är bättre att vara helt öppen med vilka kaniner det är, annars blir det bara en gissningstävling och pajkastning. Varför inte bara säga det att hon parat dessa två kaninerna om det inte vore för det faktumet att hon VISSTE att det inte var någon bra idé. Tror man på det man gör så behöver man ju inte dölja något, inte sant?

Nej, jag kanske gjorde fel som svarade åt henne. Men var i mitt inlägg var jag otrevlig eller det minsta emot att hon parade sin hona? Jag skrev att det antagligen var hennes äldre hona och att hon med stor sannolikhet inte skrev ut det för att undvika påhopp. Vilket i sin tur kan det orsaka en hel del frågor om varför man skulle dölja något sådant.

Förhoppningsvis går det bra för båda honorna, om inte annars hoppas jag att det finns en kunnig veterinär nära tillhands (Blå Stjärnan har alltid öppet och hon bor i Göteborg så det är ju som sagt något positivt). För ifall det skulle gå fel att man åtminstone kan hjälpa de nämnda kaninerna. Att bara brokat+en kanin man inte vet är brokat tycker jag defintivt är oansvarigt. Men det är ett val man själv gör. Det kan i mer kunnigas ögon verka väldigt oansvarigt, men jag vet även flera renrasuppfödare ta mantlat&mantlat, så bara för att man har erfarenhet så betyder det inte alltid att man tar rätt beslut. 

Som sagt, det viktigaste för mig är att man inte medvetet orsakar sina djur onödig smärta & lidande för egen vinnings skull. Och Att ta en kull på en så gammal hona, det tycker jag är egoistiskt, för att det är stor risk att det orsakar honan smärta&lidande pga en svår förlossning.

juliafrojd
0

Ingen hona e för gammal för och få sin första kull..

Jag känner en som parade sina honor även när dom var över 2år (första) kullen.

Och de har aldrig varit problem med de..

Jag tycker att alla som hoppar på MiniPim behöver inte ens kommentera håll de för er själva istället för och göra nån ledsen.. Flört

Ett tips? tänk er att ni var i den situvationen som hon e i just nu  då sulle inte ni bara så glada elr?

Vill verkligen inte lägga mig i men jag säjer  bara en sak jag håller tassar och tummar för dig, fideli, och lakrits. Skrattande

[MiniPim]
2

Tack så mycket ❤ Jag tycker inte att ni ska tycka synd om mina kaniner, håll tummar för att det ska gå bra istället . Jag vet exakt hur jag ska hantera mina kaniner och om jag inte hade hanterat dem bra så hade mina föräldrar sålt dem eftersom dem är rätt stränga av sig.

Fridaaaa
2

Lycka till med kullen,
Men tycker som många andra här, lite dum risk. Men dömmer ingen.
Ditt ansvar. Kan bara önska dig lycka till :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MiniPim]
0

#87 tack:)

Mannez
0

Lycka till!

Hälsningar Amanda och kaninerna

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.