Hur påverkas ungarna?
När jag räknade lite så insåg jag att min nin måste ha blivit separerad från sin mamma när den var bara typ 6 veckor! :(
Han är född 25/10 -11 och kom till djuraffären 13/12 -11.
Jag köpte honom 14/3 och fick hem honom 15/3, alltså när han var 5 månader.
Jag tänker gå till djuraffären o säga att jag såg att han var tagen till affären vid 6 veckors ålder o att jag fycker det är fel, samt att de borde förklara för kunderna eller skriva att de inte tar förrän 8 veckor för att det är dåligt för kaninen.. samt att det också kan bli dåligt för köparen (för att de som bara bryr sig om sig själva ska se att det gagnar dem också att vänta tills kaninen har rätt ålder!!) Jag tror de flesta skulle förstå o tycka det var positivt o se en mening med att få en lite "större" kanin!
För mig gjorde det inte ett dugg att han va 5 månader redan. Jag tycker också det är lite skönt att han inte är så himla liten, jag skulle varit mkt oroligare då. Dessutom så känner man att han hunnit bli en riktig personlighet.. myspysigt.
Men jag undrar.. vilja olika problem kan uppstå? Med hälsa o psyke o sånt? Jag tänker att han inte var riktigt färdig när han lämnades bort..
6 veckor var min lilla Lakrits när jag köpte henne från en djuraffär det är så enligt lagen. Men jag tycker 8 veckor är bra. Var inne på en djuraffär och dem hade ungar som var 7,5 veckor och dem sålde inte dem förrän dem blev ungefär 8 , man kunde bara boka dem. Stjärna till den djuraffären! Men 5 månader är ju lite.. D:
Jo 5 månader är ganska mkt. Men jag är väldigt glad att jag hittade honom för jag föll direkt! Dessutom kanske det var najs för honom att komma till någon.. Jag undrar vad som hade hänt m honom om ingen köpt honom snart?
<3
#2 missuppfattade haha, men vad bra tolka de dom 5 veckor ;)