min mamma vill para.
Hej, nu är det så att jag har fått en kanin, Embla.
Min mamma älskar djur och vi har hund, fisk och marsvin hemma, men nu vill hon att jag ska para min 8veckors hona.
Jag har sakt till henne att man in kan para nu, hon är förliten. Men min mama vill att jag ska para henne, hon brukar säga; Skulle det inte vara roligt med kaninungar? Kaninungar är ju så söta.
Vad ska jag göra?

Peta på henne. :-)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Det skulle ändå inte gå att para henne, hon är inte könsmogen än.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Ta ett snack med henne.
Om hon inte fattar, då får du väl hota med att lämna tillbaka henne eller nått, man måste tänka kaninens bästa!
(föresten, tänk på eran uppfödare, jag tror inte hon blir så gla om hon får höra om din mammas tankar.. Men prata med uppfödaren föresten, då kanske hon kan säga allvaret till din mamma.

man ska inte ta kull på sin hona förens honan e ca 7-10 månader (alla säger olika) MEN aldrig inan 6 månaders ålder! OCH om du börjar para henne en gång, måste du ta två kullar/år på henne tills hon blir ca 4-5 år, OM hon e i bra hull o kondition.
ja tycker inte att du ska para henne om du bara vill ha henne som kelkanin.

Säg till din mamma att det inte går för hon är inte könsmogen. Säg också att det är djurplågeri att para en 8v. kanin då kommer hon nog att ändra sig :)
Säg till din mamma: Om du vill para min lilla bebis så är det som att "avla" på ett barn yngre än mig!
Hon är ju bara en liten unge.
- Mvh Emma

En för ung kanin dör vid förlossningen.
Hon kommer som tidigast bli könsmogen om en månad, och det är alltså inte förän då hon kan blir parad och få ungar.
Det är ungefär som att en flicka föder barn direkt när hon fått mens, det vill säga inte direkt att rekomendera.
Berätta det för henne och säg att om ni ska avla på eran kanin så bör honan vara 6 månader och att ni faktiskt borde tänka på hennes bästa och inte vara själviska.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Och precis om Elina sa, Varför ska ni ta kullen? Passar mamman? Har ni bra hem åt dom? m.m
Jag tycker att hon har ett jätte bra hem och jag är med henne minnst 3-4 timmar om dagen,
Jag har pratat med mamma och nu fattar hon att det inte går. ^^

Ingen har sagt att hon har ett dåligt hem?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#12 De menar: har ni bra hem åt ungarna sen när de föds
- Mvh Emma
#16; Ja det skulle de ha om de föddes, de kommer inte att bli några ungar.
Det är ju såklart upp till dig om du vill ha kaninungar… Men honan måste vara könsmogen osv. Läs om det i böcker, vad har ni för kanin? Jag har två super fina killar här: http://www.123minsida.se/kaningardeningaro/89267453
#18: Tråden är 5 år gammal. 
#18 5 år gammal tråd ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.